Waarom stelt de voedselbank van die rare eisen?

http://forum.fok.nl/topic/1273599

en

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/11/voedselbank_wil_alleen_amerken.html

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij verruiming van de eisen komt 8% van Nederland aan het voedselbankinfuus te liggen...

Terzijde: ik snap niet zo bijster goed waarom de overheid niet inspringt in de tekorten bij de voedselbank, het laatst gegeven argument dat het om structurele hulp via de sociale diensten moet verlopen faalt, want we verstrekken ook al 30 jaar geld voor zakken rijst in Afrika...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wellicht heeft het ermee te maken dat A-merken te weinig innoveren en daarom minder succesvol zijn. Niet voor niets worden duurdere vleessoorten ineens aan voedselbanken geschonken, simpelweg omdat ze beduidend minder verkocht worden.

Toch is het op z'n minst raar te noemen. Ik bedoel, het zou naast elkaar aangeboden moeten worden als je het mij vraagt; zowel A- als B-merken. De mensen die in de ongelukkige situatie zitten dat ze genoodzaakt zijn bij een voedselbank aan te kloppen, zal het echt niet uitmaken of ze een A- of B-merk krijgen!