Als iemand een negatief (voor)oordeel heeft over je, kun je dat dan nog veranderen?

Of ziet iemand je gewoon zoals hij je WIL zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als iemand een negatieve indruk van mij heeft..mag hij/zij dat van mij hebben en ook houden. Dat maakt mij totaal niets uit, namelijk.

Datzelfde geldt voor negatief oordeel..of vooroordeel.

Dat oordeel veranderen is niet een zaak die jij moet aanpakken, maar degene met dat negatieve oordeel. Zijn/haar denkwijze is dan negatief..niet het jouwe..

Jij kunt er namelijk niets aan doen om die indruk te wijzigen. Je kunt immers alles positief..maar ook negatief interpreteren.

Als je bijvoorbeeld iemand een man op straat ziet lopen met een grote bos prachtige bloemen waarmee hij zijn lief wil verrassen..dan hoor je met enige regelmaat mannen roepen: Heb jij wat goed te maken?

En dàt dan terwijl hij zijn geliefde juist tracht te verrassen om haar nòg wat gelukkiger te maken..begrijp je wel?

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb je mooi gezegd, bedankt.

Andere antwoorden (6)

als iemand zijn oogkleppen niet af wil doen zou je hem nooit kunnen bewijzen van het tegendeel.

als iemand bereid is om te praten/verder te kijken dan zijn neus lang is, én over de skills beschikt dingen vanuit een ander standpunt te zien kan het veranderen.

persoonlijk zou ik geen pogingen blijven doen om (voor)oordelen weg te nemen. als het na 2 pogingen geen zin heeft blijft de persoon meestal bij zijn eigen standpunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sommige gevallen wel. Soms heb je wel eens een (voor) oordeel over mensen die misschien een slechte 1e indruk bij je hebben gemaakt, maar als je ze dan echt of beter leert kennen , kan dat wel eens veranderen naar een positief beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooroordelen zijn lastig weg te werken!
Maar vind je het nog wel leuk als iemand slecht over je denkt? En niet bereid is om je "echt" te leren kennen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een eerste indruk is snel gemaakt. Daarna kom je er bijna niet meer vanaf.
Een goed image, dat duurt vaak jaren, maar je doet 1 ding fout, en je staat vaak meteen in een negatief daglicht. Doe je heel weinig tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas kan dat jaren duren en als een vuurtje rond gaan. Het maakt je op den duur sterker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten dat negatieven vooroordelen nog te veranderen zijn!

Als je spontaan en positief blijft dan heeft die persoon geen reden meer om negatief over jou te denken.