Is hyves laagdrempelig?

veel bekende mensen zeggen hun hyves op om op twitter en facebook verder te gaan
ik zie het verschil niet.
zijn de twee laatst genoemde hoger in aanzien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In mijn ogen zijn de twee laatstgenoemde inderdaad volwassener dan Hyves. Zoals je zelf ook misschien zult merken, zit er heel erg veel jeugd op Hyves met heel erg veel vrienden. Ook de look and feel van de site is relatief kinderlijk en eenvoudig.

Facebook is wat gestructureerder, wat netter, wat minder speels. Twitter daarentegen is gemaakt voor korte berichten en heeft relatief weinig met de andere twee van doen, hoewel het medium in Nederland nu ook steeds meer voet aan de grond krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jammer voor Hyves, hoe goedbedoeld ook, maar het is een beetje en leuterclub voor pubertjes en oudere dames geworden, waar je weinig meer treft dan geblabla en heen en weer sturen van spam en poezieplaatjes en kettingbriefachtige mailtjes. Niks voor een beetje serieuze computeraar eigenlijk.

En omdat dat imago hyves nu een beetje begint op te breken, wijken steeds meer mensen uit naar voorlopig wat serieuzer ogende sites als twitter en facebook, die inmiddels overigens door dezelfde doelgroepen ook al aardig geinfecteerd beginnen te raken.

Maar voor de meeste mensen die van dat soort sites houden, is het en/en. EN een hyves, EN een faceboek, EN een twitteraccount. Kun je overal mensen elke vrijdag een prettig weekend wensen en het zoveelste allang teruggevonden vermiste meisje laten opsporen....zucht....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twitter is heel populair onder BN'ers omdat je gewoon snel een bericht kan achterlaten die dan vervolgens door duizenden of miljoenen mensen kan worden gelezen. Bij Hyves en Facebook gaat dat weer net even iets moeilijker. de Hyves van bepaalde BN'ers is ook meer een fanclub geworden, terwijl Twitter gewoon korte berichten van die BN'er zelf is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op hyves kun je je krabbels beantwoorden als je er zin in hebt, op twitter loop je als je niet ingelogd bent nogal achter de feiten aan.
Daar moet je maar net de tijd en zin voor/in hebben.
Hyves is laagdrempeliger omdat iedereen makkelijk een account kan aanmaken en je niet 'verplicht' bent om constant ingelogd te zijn.
Facebook vind ik een beetje hetzelfde als hyves.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Facebook is exact hetzelfde concept als hyves alleen is het internationaal, hyves is Nederlands.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik heb even op STIR gekeken en de gemiddelde leeftijd op Hyves is ongeveer 30 jaar. Houdt dus in dat veel oudere leeftijdscategorieën ook sterk vertegenwoordigd zijn... Je kunt trouwens ook een thema koppelen aan je profiel, waardoor je heel hyves een eigen stijl kunt geven. Hierdoor kan je bijvoorbeeld het aanzicht een minimalistisch uitstraling geven. Ik denk dus dat Twitter en Facebook daardoor echt niet hoger zijn in aanzien...