Waarom doet een jongen afstandelijk na een ruzie? Is hij ergens bang voor?

Hij praat niet meer zoals hij vroeger met me deed. Als ik hem spreek moet hij snel weg of heeft hij wat anders te doen. Wat kan dit betekenen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (5)

Waarschijnlijk heb je het niet goed uitgesproken met hem. En zit hem nog iets dwars. Dus praten met hem, kan een oplossing zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pluseen
het kan ook zijn, dat hij heeft gemerkt dat hij fout is, en de oorzaak van die ruzie is, maar dit niet wilt of durft toe te geven.
En omdat hij dit niet leuk vind, ontloopt hij jou misschien daarom, omdat hij bang is, dat hij ongelijk krijgt.
Nu weten wij niet waar die ruzie over ging, hoeven we ook niet te weten, maar soms lopen mensen inderdaad weg, als ze zelf even niet weten hoe ze dingen moeten oplossen.
Vervelend uiteraard voor je, maar misschien dat je hem dit gewoon kan vragen, waarom hij dit doet, tenslotte is hij eigenlijk de enigste die jou echt een antwoord kan geven op jou vraag, en niet wij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hebben jullie ruzie gemaakt over iets, wat voor hem héél erg belangrijk is, en heeft hij vastgesteld, dat dit verschil van meningen over dit onderwerp voor hem een reden is de vriendschap niet meer met dezelfde intensiteit voort te zetten.
Met andere woorden: het kan zijn, dat hij gewoon een beetje afgeknapt is op je.

Of misschien heb je hem (onbewust, of misschien zelfs een beetje béwust) pijn gedaan met je opmerkingen of woorden:
dan helpt misschien alleen een open gesprek, en veel tijd, om dit te laten slijten.

Het hangt er maar net vanaf, hoe belangrijk jij voor hem bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ , helder en nuchter uitgelegd, in alle eerlijkheid..., ook al kan zo`n antwoord pijnlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rondlopen met vraagtekens in je bol en niet weten/begrijpen waar je aan toe bent is óók pijnlijk - daardoor kunnen de antwoorden op GV door mensen, die jou en de situatie niet kennen juist soms zo verhelderend zijn - zelfs of misschien júíst als de antwoordgever er helemaal naast zit in het inschatten van de situatie (dat is mij als antwoordgever al een paar keer gebeurd...;-)))
Maar het kan daardoor wat duidelijker worden voor de vraagsteller, en daar gaat het uiteindelijk om, tóch?
Jongens maken anders ruzie dan meisjes. Dat zie ik ook bij het opgroeien van de kinderen. Meisjes meten hun conflicten breder uit en bespreken meer met de vriendinnen. Wat is geweest wordt niet zo makkelijk vergeten of vergeten er moet eerst gepraat. Meisjes vinden dat je niet sorry moet doen ( door boos en beschaamd weg te lopen) maar sorry moet zeggen. Dat vind ik ook en ik heb dus al menig conflict met de andere sekse achter de rug. Ik ben een vrouw en ik wil me veilig voelen daarvoor moeten emoties uitgesproken worden en bespreekbaar zijn.
Bij jongens is het talige minder belangrijk. Ruzies worden vaak beslist door de sterkste, de rangorde moet duidelijk en (soms) eerst uitgevochten. Sorry zeggen is iets dat eerder wordt overgeslagen omdat je je dan kwetsbaar opstelt en dan wordt het gevaarlijk omdat winnen belangrijk is. Actie is belangrijker dan praten. Mannen zijn evenveel waard als vrouwen; ze zitten anders in elkaar en er zullen heel wat mannen en vrouwen zijn die zich in dit algemene beeld niet herkennen. Dat blijft zo. Misschien bevestigen boeken zoals; mannen komen van mars en vrouwen komen van venus dit beeld ook een beetje teveel. De andere kant is dat we wel willen weten wat we aan die ander hebben.
Als jou deze vriendschap nog iets waard is, vergeet je het gewoon. Luister naar zijn gevoel zonder die woorden. Trek vooral je eigen plan want dan kan hij naar jou toe komen. Als de wanverhouding jou op het werk dwars zit dan kun je dit beter uitpraten via een tussenpersoon of meerdere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft hij niet geleerd om te zeggen wat hij nu werkelijk voelt. Als je een rem op het uiten van je gevoel legt, maak je het jezelf moeilijk. Er zijn nu eenmaal mensen die denken dat ruzie het einde van een relatie betekend, ze hebben dan geen zin meer om nog energie in deze relatie te stoppen. Terwijl het doel van ruzie maken is dat je meer begrip voor elkaar moet krijgen.
Ik hou van jou, maar niet altijd van de dingen die je doet of zegt.