Wonen er Indianen in Nederland?

Behalve Noord of Zuid Amerika hebben Indianen zich in andere continenten/landen gevestigd?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
9.4K
ronron1212
6 jaar geleden
indianen leefde en leven nog steeds in stammen een enkeling is misschien geëmigreerd. De gebieden die jij noemt zijn de geboorte gronden van de indianen en daar wonen ze nog steeds.

Antwoorden (4)

Gevestigd, in aantallen die iets voorstellen? Nee, maar er zal vast een beperkt aantal indianen in Nederland wonen. Volgens Stichting Lakota komen ze wel eens op bezoek, over wonen staat daar niets. Maar kijk anders zelf eens, het lijkt me een goede site.

Toegevoegd na 4 minuten:
En er staan links om op door te klikken (zie link 2, hieronder). Beide organisaties hebben een beperkt doel: Noordamerika, of een actie in een bepaald gebied. Maar beide geven redelijk wat achtergrondinformatie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn zeker afstammelingen van de oorspronkelijke bewoners van de Amerika's in Nederland. Zo ver mijn kennis reikt dien je meer in de hoek van de zuid amerika als van noord amerika te zoeken. En dan meer Nederlander gaat op reis ontmoet iemand en gaat er mee trouwen en ze gaan wonen in Nederland. Maar je hebt het echt over enkelingen. En deze worden niet geregistreerd als indiaan, maar als van de land van herkomst. En zijn genoeg Nederlanders die zich meer indiaan als Nederlander voelen, maar geen enkel indiaans bloed hebben.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zeker. Uit Suriname bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.parool.nl/amsterdam/surinaamse-indianen-willen-erkenning~a3407436/
Deze link gaat over Surinaamse indianen in Nederland.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hé, dat vroeg ik me ook af: Suriname. En meer dan ik dacht, als dat artikel klopt. Er staan wel rare dingen, het gaat bijv. over "inheemsen". Dat kan natuurlijk niet: inheems zijn in Suriname en hier wonen. En dit "Ze zijn van nature schuw en verlegen", Van nature, alsof je het over een andere soort hebt. En dubbelop. Maar ze bedoelen het vast goed.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sanskelotje: je hebt gelijk, die bewoordingen zijn ongepast. Overigens: ik was een keer in Paramaribo toen daar een Dag van de Inheemse Volkeren was. Ik vond het interessant om bijvoorbeeld Franstalige Indianen uit Frans Guyana daar te zien. Er zullen ook in Frankrijk neem ik aan Indianen wonen.
Ik ben van de Shoshone / Lakota stam uir Noord Amerika en ik woon hier met mijn native gezin al 45 jaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
sterredag
6 jaar geleden
ik ben best benieuwd of er ook groepen/organisaties/stichtingen zijn in Nederland van indianen stammen. Weet jij dat?