Welke feestdag gaan we met zijn allen inleveren?

Als het door de kamer komt is iedereen 5 mei vrij,maar een feestdag moet men weer inleveren,welke heeft een reeele kans?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Onze economie vraagt zoveel van ons! het levende bewijs dat alles om de centen gaat! Ik geloof nooit dat het zover komt dat een nationale feestdag, ook een feestdag word voor iedereen!!! Ikzelf ben vrachtwagenchauffeur, ik moet werken op hemelvaartsdag, bevrijdingsdag, koninginnedag , en waarom??? Onze "welvaart" zorgt ervoor dat we niet vrij kunnen zijn, want we willen steeds meer!!!!! kopen-betalen-hebben!! De mensen van nu hebben geen respect voor de welverdiende RUST!!!

Dus neem van mij aan, er word geen enkele dag ingeleverd als vrije dag! sterker nog, ik geloof zelfs dat we over 20 jaar al zover zijn dat feestdagen alleen nog op de kalender staan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Geen enkele, omdat er in Nederland minder vrije dagen
zijn als in de landen om ons heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie het nog niet gebeuren dat iedereen op 5 mei vrij is (en als ik mag kiezen heb ik dan liever een feestdag in november ofzo erbij, rond april/mei hebben we er al zoveel).

Ik ben er niet voor om een vrije dag in te leveren. Als je vergelijk hoeveel feestdagen nederland heeft in vergelijking met andere landen van Europa, dan staan we niet in de top zullen we maar zeggen.

Ik heb een tijdje bij een touroperator gewerkt, waar we o.a. Italie in het programma hadden, daar is het echt feest, het lijkt wel of die voor alle katholieke heiligen een aparte dag vrij hebben. Voor mijn gevoel hadden ze minimaal één keer per maand wel een feestdag (jaloers).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5 mei word denk ik ingeleverd. Dat zie je nu al, omdat veel bedrijven, voornamelijk winkels gewoon open waren op 5 mei...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij mogen alle feestdagen ingeleverd worden. Daar in de plaats zou ik wel graag die vrije dagen zelf vrij willen besteden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koninginnedag moet weg.
De vlaggen mogen blijven en uitgestoken worden wanneer Nederland eindelijk weer een republiek is.
En natuurlijk op dagen dat (werkelijk!) dierbaren jarig zijn of als er iets anders gevierd mag worden.
Viering van de verjaardag van een koningin die al vele jaren begraven is, slaat natuurlijk helemaal nergens op.