Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee, over het algemeen worden deze kleren echt gebruikt binnen Nederland. Ofwel gratis voor dak- en thuislozen, ofwel in de 2e hands winkels verkocht voor het Leger.

Er zijn diverse stichtingen in nederland die kleding voor 3e wereldlanden verzamelen (bv humanitas) Deze containers staan vaak bij een supermarkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humanitas, de eigenaar is stinkend rijk. Is een documentaire op tv geweest. Het beste spul wordt verkocht en de opbrengst is voor hem. De slechte dingen gaan naar het buitenland. Na deze uitzending gooi ik ook geen kledingstuk hier meer in. We hebben met verbazing gekeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow? dat is nieuw voor me.... weet je nog hoe die documentaire heette of waar die te zien was?

Andere antwoorden (8)

Volgens mij niet. De kleding wordt verkocht in winkeltjes van het Leger des heils of geschonken aan (dakloze) mensen in Nederland die het hard nodig hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Miekyboy;

Lang niet altijd; mijn schoonmoeder zag ooit de kinderen van een heilssoldaat in kleren lopen die zij kort tevoren daar voor de goede doelen had afgegeven....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van familie in Naïrobi weet ik, dat daar op de markt, de tweedehands westerse kleding verkocht wordt.
Dus voor de aller armste nog niet makkelijk bereikbaar.
Of deze van het Leger des Heils komt dacht ik niet, deze wordt volgens mij alleen in Nederland verkocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een deel van de kleding die het Leger des Heils inzamelt wordt rechtstreeks gebruikt voor nationale en internationale hulpverlening, een deel wordt verkocht (bijvoorbeeld lompen brengen ook geld op) waarna het geld nationaal en internationaal wordt gebruikt, en een deel wordt tegen lage prijzen verkocht in de eigen winkels.

Het antwoord is dus ja, er gaat kleding van het Leger des Heils naar ontwikkelingslanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste kleding wordt verkocht aan sorteerbedrijven. Zelf houden ze ook een deel als noodvoorraad voor rampsituaties in het buitenland. Ook is er een deel te vinden in hun winkel. Van de opbrengst worden hulpprojecten in binnen- en buitenland bekostigd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee waarom er niet meer informatie over defensiecorruptie aan het licht komt? Waarschijnlijk omdat het zo grootschalig is en de bedragen die ermee gemoeid zijn zo enorm zijn. Omkoping in de defensiesector is ook heel makkelijk, omdat de omvang van defensiecontracten enorm is terwijl maar een handjevol mensen bij de beslissing betrokken zijn. Maar de belangrijkste reden is dat alles word verstopt achter het rookgordijn van nationale veiligheid...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee,de kleding komt niet terecht bij distributie bedrijven,dan kunnen ze er meer geld mee verdienen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leger des Heils handelt in Afrika met de kleren zodat de plaatselijke sorteerbedrijven honderden mensen werk bieden, Ook gaan er kleren naar Polen, Litouwen, Oekraïne, Tsjechië, Pakistan en Irak en naar Nederlandse gebruikers die na indicatie door de sociale dienst tweedehands kleren kunnen krijgen via winkels van het Leger des Heils.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding