is een racist eigenlijk iemand die zijn mening verteld?

Toegevoegd na 11 minuten:
(een racist is wel een groot woord, maar in nederland heb je vrijheid op meningsuiting, dus je mag zeggen wat je wilt, ben je dan een racist, of vertel je dan gewoon je mening?)

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, iemand kan best racist zijn zonder er voor uit te komen.

nee niet echt het is iemand die zijn gedachte /vermoeden verteld hij denkt/vermoed dat alle marokanen slechte mensen zijn maar hij weet dat niet zeker beetje lastig uitleggen

Ik neem aan van wel, of hij of zij doet het om mee te lopen. Maar een racist probeert wel een groep/ras bewust te discrimineren/buiten te sluiten om dat hij vindt dat de zijne superieur is. Hoe het komt dat hij dat vindt is weer een vraag apart.)

Een racist is iemand die het racisme aanhangt. Racisme is de opvatting dat het ene mensenras beter is dan het andere en dat daarom het betere ras maar beter kan heersen over het mindere ras.

Iedereen mag voor zijn mening uitkomen zolang hij daarmee geen anderen kwetst. Een racist kwetst een groep mensen dus dat mag niet. Maar dat is dan wel zijn mening die hij verteld.

Als ik mijn mening geef over spinazie, ben ik toch ook geen racist? Je moet de vraag wat specifieker formuleren ;-)

Nee, een racist is iemand die te kortzichtig is om een genuanceerde mening te vormen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100