Stel je voor je word als meid geslagen, een jongen neemt het voor je op maar slaat de verkeerde. Is hij dan de lul als je aangifte doet?

Aangifte is nodig anders kom je er nooit achter wie het is geweest. De jongen heeft een gebroken neus.

Toegevoegd na 11 minuten:
Als de meid aangifte doet tegen de jongen die haar heeft geslagen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol Le0n XD

Antwoorden (2)

Als jij aangifte doet EN de 'verkeerde jongen' doet geen aangifte is er geen probleem.

Doe jij aangifte en doet de 'verkeerde jongen' daardoor ook aangifte is er wel een probleem. Iemand slaan uit verdediging is nog toegelaten. Maar iemand slaan omdat die iemand anders geslagen heeft mag natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij doet aangifte tegen de onbekende jongen, die jou geslagen heeft. Deze aangifte staat los van de aangifte die de "verkeerde jongen" kan doen tegen de jongen, die jou te hulp wilde komen.

Ook als jij geen aangifte doet van mishandeling, dan kan de "verkeerde jongen"aangifte doen tegen die jongen, die hem een gebroken neus sloeg.