Kun je kleding schade terugeisen bij de gemeente?

Laatst heb ik met wat vrienden even op een bankje gezeten buiten. Deze bleek echter niet zo lang geleden te zijn geverft. Er stond verder niks bij van: ''pas op nat''. Dus wij dachten gewoon te kunnen zitten. Het bankje voelde verder droog enzo, maar was eigenlijk dus nog wel her en der nat of vochtig. Nu zijn me broek, jas en schoenen bevlekt met groene verf. En me vrienden hebben hetzelfde probleem.

Nu vraag ik me af zou de gemeente daar wat mee doen?
Want ze hadden best wel even een bordje er bij neer mogen zetten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Heb je bewijs dat er geen bordje stond? Zo niet gaat de gemeente niks betalen.

De klager bewijst, zei hoeven dus in eerste plaats niet te bewijzen dat het er wel was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In hoeverre zijn de mensen in die groep onafhankelijk?
Oogetuigen zijn pas bewijs wanneer is vastgesteld dat deze onafhankelijk is. En er niet op gaan zitten als er geen bordje stond zal denk ik ook zo van tafel worden geveegt. In dit soort situaties is het bijna ondoenlijk je gelijk te krijgen
De gemeente aansprakelijk stellen voor de geleden schade. Gemeente zal dan wel een onderzoek starten of er een bordje geplaatst is en zo ja, waar dat gebleven is.

De eiser bewijst inderdaad, maar misschien wijst het onderzoek van de gemeente wel uit, dat er bij de uitvoering van de schilderbeurt wel iets misgegaan is. En anders betaalt de gemeente uit coulance misschien wel een deel van de schade.
13 jaar geleden
nee dat kan niet,probeer het bij je wa verzekering