Heb je bij PDD Nos woedeaanvallen?

Een vriendinnetje van mij doet alsof ze PDD Nos heeft. Toen gingen we logeren en zei ze: "Ik ben mijn pillen vergeten, straks krijg ik woedeaanvallen!" Ik geloof er zelf niks van, (de pillen had ze niet opgehaald).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als je PDD NOS hebt kan je inderdaad last hebben van woedeaanvallen. Maar ik heb gelezen bij de reacties van eucalypje dat je vriendin, volgens haar moeder geen PDD NOS heeft!
Waarom je dan deze vraag stelt is me een raadsel.
Je vriendinnetje heeft blijkbaar veel behoefte aan aandacht als ze blijft beweren dat ze deze aandoening heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Evengoed zou het ook de moeder kunnen zijn die de aandoending van haar dochter ontkent...
Ontkenning uit schaamte? Uit schuldgevoel? Uit onwetenheid?
Zolang je de ware toedracht en situatie niet kent, is het supermoeilijk zo niet onmogelijk om een oordeel te vellen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat er helemaal geen contact is geweest met de moeder. denk je dat ze achter de rug van haar vriendin info zal vragen om de zaak eens even tussen neus en lippen door voor te leggen? en dat de moeder zich geroepen voelt om hierop te antwoorden omdat dit een logische manier van doen is? er zijn maar heel weinig moeders die het zullen ontkennen. hiervoor heb je namelijk al een traject gehad omdat je ergens op vast liep met je kind. juist begrip (afweten van het 'labeltje') kan iemand met een dergelijke beperking helpen omdat je er dan rekening mee kan houden. je kind zal zich dan meer begrepen voelen. dit is iets wat moeders erg belangrijk vinden ik vind het hele verhaal dat er gebeld zou zijn van alle kanten vreselijk onlogisch

Andere antwoorden (4)

dat ze de pillen niet op heeft gehaald wil niet zeggen dat ze ze niet heeft natuurlijk.

als iemand erbij stil staat zal er wat meer aan de hand #kunnen# zijn dan 'doen alsof'.

bij PDD Nos kan je wel degelijk last hebben van woede aanvallen.

misschien is het verstandiger om je eerst ergens in te verdiepen voordat je roept dat het onzin is.

overigens zou je het ook aan je vriendin zelf kunnen vragen natuurlijk voor je conclusies trekt die misschien helemaal nergens op zijn gebaseerd.

bij de link alvast een voorproefje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus dat er altijd nog een kleine kans bestaat dat die moeder in de ontkenningsfase zit, of dat de moeder bang is dat haar kind gepest zal worden/jij geen vriendinnen meer wilt zijn met haar als je weet dat ze PDD-NOS heeft. Ik ken meer ouders die schone schijn naar buiten wereld spelen, terwijl kind wel degelijk gediagnostiseerd is! En dan is er ook nog de kans dat de moeder vind dat het jou zaken niet zijn en je er niet zo naar had mogen vragen...ik zal gewoon even aan dat vriendinnetje vragen waarom zij zegt dat ze PDD-Nos heeft maar de moeder van niet...niet zomaar veronderstellen dat het niet waar is. Woedeaanvallen komen zeker wel voor bij PDD-Nos'ers!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ja zeg, dat is lekker van je achter de rug van je vriendin om. heel vreemd verhaal en een snelle actie van je n.a.v. mijn antwoord overigens. loop al wat langer mee en vind het dan ook opmerkelijk dat iemand spontaan roept dat ze haar pillen is vergeten, en vervolgens bang is voor een woede aanval.
iemand is zich met een dergelijke uitspraak bewust van de mogelijke gevolgen.
tevens is hetgeen wat je aangeeft een heel logisch moment om juist dán jezelf te herinneren dat iemand wat vergeten is. buiten dat (heb geen zin in wel waar niet waar spelletjes)
mij hoef je niets te bewijzen, niet van je gelijk of mijn ongelijk. ik ga hier gewoon in op je vraag. jij denkt dat iets niet kan, vervolgens vraag je naar de woede aanvallen. dus geef ik meer info en zeg dat het wel degelijk mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier een reactie van mij die ik bij een ander antwoord heb gezet waarin ik uitleg waarom ik je verhaal zo ongeloofwaardig vindt. k denk dat er helemaal geen contact is geweest met de moeder. denk je dat ze achter de rug van haar vriendin info zal vragen om de zaak eens even tussen neus en lippen door voor te leggen? en dat de moeder zich geroepen voelt om hierop te antwoorden omdat dit een logische manier van doen is? er zijn maar heel weinig moeders die het zullen ontkennen. hiervoor heb je namelijk al een traject gehad omdat je ergens op vast liep met je kind. juist begrip (afweten van het ‘labeltje’) kan iemand met een dergelijke beperking helpen omdat je er dan rekening mee kan houden. je kind zal zich dan meer begrepen voelen. dit is iets wat moeders erg belangrijk vinden ik vind het hele verhaal dat er gebeld zou zijn van alle kanten vreselijk onlogisch dus als je hierop wil reageren hoor ik het graag, en als je je vraag sluit zegt het voor mij persoonlijk genoeg.
Ik ben leerkracht, en heb diverse malen een kind met PDD NOS in de groep gehad.
Het ene kind heeft geen last van woede aanvallen, het andere kind wel degelijk.
Het is geen standaard kenmerk voor PDD NOS, maar het kan wel degelijk voorkomen bij deze aandoening.

Ik ken jouw vriendin niet, kan je dus zomaar vertellen of jouw vriendin wel of geen PDD NOS heeft, of de eventueel daarbij voorkomende woede aanvallen.
Maar ga er niet zomaar vanuit dat ze onzin uitkraamt, want het is wel degelijk mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja nogal ja, maar die aanval heeft vaak een oorzaak, en het is neit zo dat zo'n aanval je totaal overvalt, zoals epilepsie. sorry, maar zo lijkt het wel als ik haar uitroep lees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn beste vriend heeft PDD NOS en hij kreeg ernstige huil uitbarstingen (soms)