Is de mens doorgedraaid?

We laten miljoenen oude verteerde plankton en andere resten (=olie) in metalen omhulsels gecontroleerd ontploffen om ons voort te bewegen (de verbrandigsmotor).

Waar gaan we heen?
Zijn we helemaal losgeslagen van de natuur, en graven we ons eigen graf/bevuilen ons eigen nest?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja de mens is doorgedraaid, daarom dat de bronnen opraken, dus we worden gestopt met ons gedrag...
Omdat het niet goed is, wordt er een eind aan gemaakt...

Maar die wel van goede wil zijn, zoeken naar een oplossing en die komt er ook...
Dan bevuilen we ons eigen nest niet meer, of plegen geen roofbouw meer...

Dan draaien we niet meer door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, we are doomed. Helaas zijn we als collectief, uitzonderingen daargelaten, enkel gevoelig voor economische motieven. Om die reden zal het heel lang duren voordat er echt wat structureels gebeurd dat de planeet kan helpen. Als het echt gratis kan en je er niets voor hoeft te doen, dan pas kun je grote massa's verwachten die meegaan met het plannetje. En China, China zal zeggen, he, we draaien net zo lekker....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als soort zijn we doorgedraaid en denken we bij voorkeur alleen aan de korte termijn en bevuilen ons eigen nest voortdurend, sterker nog, we maken het totaal onleefbaar.
De aarde zal er niet wakker van liggen, die overleeft het verschijnsel mensheid wel ; ze heeft wel grotere rampen overleefd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de economie is doorgedraaid. De verbrandingsmotor kun je de schuld niet geven. Wel het grote aantal mensen dat maar doorgaat met alles: de OVERBEVOLKING dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee geen overbevolking, als wij de helft van de Nederlandse bevolking zouden verliezen aan de volgende griep, dan rijdt het overgebleven deel daarna lekker het dubbele aantal kilometers en gat er helemaal niemand meer met het openbaar vervoer.