Waarom bestaat er nog politie te paard?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via www.uitzendinggemist.nl kun je de reality-serie 'Politie te Paard' terug kijken. Deze serie gaat over de bereden politie, wat zij doen en wat voor meerwaarde de paarden hebben in het politiewerk. Je zult er versteld van staan...

Antwoorden (13)

Mijn vermoedes zijn dat:
- Je kan vaak makkelijk overal tussendoor (net als de fiets)
- Het gaat vrij snel
- Je zit hoger, dat zorgt ook voor een goed overzicht (van de situatie)

Toegevoegd na 1 minuut:
De inzet van de bereden politie heeft voordelen. Paarden wekken minder snel agressie op. Enerzijds vinden de meeste mensen het leuk als ze een paard zien staan, anderzijds boezemt een paard ontzag in. Bij het beheersbaar houden van grote mensenmassa’s zijn paarden onovertroffen: ze zijn wendbaar en wekken bij het publiek minder agressie op en ze zorgen ervoor dat een groep met weinig geweld uit elkaar gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een paard is alles veel overzichtelijker omdat je hoog zit, door de grootte zijn paarden ook intimiderend wat ook nuttig is bij bijvoorbeeld rellen. En paarden zijn snel en mobiel waardoor de politie sneller ter plaatse kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve bovenstaande argumenten kan een paard in tegenstelling tot een auto ook zelf kijken en zal niet gauw op een gevallen persoon gaan staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze worden gebruikt op plekken waar autos, motors, fietsen niet gewenst zijn. ook lijkt een politieagent er indrukwekkend uit vanaf die hoogte en kan hij alles goed zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is een naam voor dit gedrag: MACHT! En het is schandalig . Waarom moeten ze nog honden en dieren in gevaar brengen? Dieren kunnen niet praten, en zijn hier ook nog de slachtoffers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je je richten op de mensen die politie inzet noodzakelijk maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"[H]onden en dieren"? Heb ik een memo gemist? Zijn honden geen dieren meer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ broeder: Amen! Dikke plus. @ Matzy: Ik denk dat als er echt iemand liefde en zorg heeft voor paarden en honden, dat dat wel de afdeling levende haven is van de politie. Daar kunnen zogenaamde "dierenliefhebbers" nog een puntje aanzuigen. Ik zou zeggen, ga eens kijken bij die mensen, dan zie je hoe goed die beesten het hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weleens gehoord over zinloos geweld en slachtoffers? ooit weleens een politiehond gezien die niet gemotiveerd was om aan het werk te gaan? ooit weleens gezien dat een politie hond niet kwispelt tijdens het werken? ooit gezien dat paarden slaag krijgen omdat ze niet een meute win willen? slachtoffers, daar hadden ze vroeger bij veldslagen wat moois voor joh!!!
in de spaanse rijscholen zie je het nog steeds terug.
het paard hengst gewoon met 2 benen achteruit.
nou dat kop je echt niet terug hoor. dus met die slachtoffers.... .ik denk persoonlijk echt dat je het vreselijk overdrijft. die dieren worden op en top verzorgd, zijn op een juiste manier getraind, en hebben plezier in het werk anders kan je er simpelweg niet meer werken omdat er geen motivatie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat me raden, u bent een dame.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg, holle, waarom een dame?? Wat een grote onzin.
Ik denk ook dat het veel afschrik geeft als je een paard ineens voor je hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er bv relletjes zijn dan heeft de politie iets nodig wat snel is en bewegelijk is en wat ook afschrikt .
En dat is een paard .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als aanvulling op het bovenstaande....

deze paarden zijn erop getraind om door te lopen als ze tegen een persoon aanlopen.
er is echt niemand die NIET aan de kant zal gaan voor een paard. of het nu uit vrije wil is, of omdat een paard gewoon 'iets' mee doordrukt dan een eigenwijs persoon die gewoon aan de kant moet gaan.

met paarden is het dus veel makkelijker om groepen uiteen te drijven dan dat de ME ook zal kunnen doen met hun waterkanonnen. deze haal je namelijk niet zo snel uit een trailer, en ze zijn een stuk minder mobiel om snel te kunnen manoeuvreren.

en wat dacht je van strand, duinen en bossen. hier kom je ook niet overal even makkelijk met een ander vervoersmiddel. lang leven de paarden!!!

en dat allemaal met 'maar' 1 PK
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dánk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik heb een waterkanon nog nooit een trappetje af zien lopen ^_^ Politiepaarden wel. Dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA!!!! je moet er eens mee op een meute inrijden met een waterkanon. met zo'n lief braaf paardje gaan ze wel aan de kant is het geen poging tot doodslag. ach, 't zijn maar kleine verschilletjes toch? :OP
dank je wel voor de +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je Rainbowed :)
Omdat die methode nog steeds niet is achterhaald door een andere en betere methode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze paarden worden nog gebruikt omdat met prinsjedag en andere koninklijke aan gelegen heden gebruikt worden om voor en na koets te lopen vandaar ze er nog zijn. Deze paarden worden ook nog gebruikt bij sinterklaas op tochten ze worden er speciaal op getraant tegen dit kunnen dus lang .
het koninklijkhuis bestaat zal zeker gebruik maken van politie te paard het zijn vaak ook die agenten die tijdens zo sinterklaas feest die gewent zijn op paard sinterklaas te spelen deze dan die bij grootte optochten de aankomsten in grootte steden dan .
Mijn neef traan deze paarden en werkt ermee .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in groepsverband waarschijnlijk. knallen, vuurwerk, lawaai, onverwachte dingen.... alles moet ze leren want het zijn van nature vlucht dieren dus je doet het niet even in je achter tuintje :))
Ik denk dat ook meespeelt dat relschopper niet snel iets tegen een onschuldig paard zullen ondernemen, als. Da al zouden durven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een agent die hoger zit dan de persoon die hij benadert dwingt die persoon 'naar hem op te kijken'

Een agent te paard is één van de vele psychologische trucjes die de overheid er nahoudt.

Zo wordt je alleen maar agent als je een bepaalde lengte te boven gaat.

Ook de pet van een agent is zo geconstrueerd dan de agent veel groter lijkt dan hij in werkelijkheid is.

Natuurlijk zal het ook zijn nut hebben op slecht begaanbare wegen enz...maar m.i. is het psychologische effect van een hoger zittend persoon er de belangrijkste reden van dat zij nog altijd bestaan.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paard is geschikt als:
- observatiepost
- mobiel, wendbaar en geschikt voor veel soorten terrein
- middel voor het uitoefenen van dwang