Waardoor kan een sociaal mens in een asociaal mens veranderen en hoe kan dit worden voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Door goed te willen zijn voor anderen keer op keer misbruikt te worden vanwege je goedheid in combinatie met rancune. Het niet kunnen onderdrukken van wraakgevoelens. Langdurig in contact zijn met acosilae en een weinig weerbare persoonlijkheid.
Zoas je ziet komt er steeds de factor eigen persoon baan te pas dus het is niet voot iedereen weggelegt om asociaal te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral door met de ' verkeerde' mensen om te gaan, mensen die sociaalvaardigheden nooit hebben geleerd of hebben gemerkt dat de brutalen de halve wereld hebben!Als die dan ook nog eens lak hebben aan alles waarvoor je wat meer moeite moet doen om het 'netjes'te houden en je wilt door die groep geaccepteerd worden, tja, dan moet je je aanpassen! Waar je mee omgaat word je mee besmet. Hoe vaak hoor je ouders zeggen; "Zo heb ik jou niet opgevoed". Het begint nl. al vaak op puberleeftijd en als je dan niet gecorrigeerd wordt, verval je er als puber snel in. Als je al je goede manieren echt kunt vergeten, word je vanzelf a-sociaal. Het is nl. zo gemakkelijk om overal te doen waar je zin in hebt, zonder ergens op te hoeven letten! Echt a-socialen worden hier toch niet opgepakt, de politie mijdt ze ook zelfs liever. Een waarschuwinkje is het meestal wat ze krijgen en die aso`s lachen ze vierkant uit! Doordat het zo gemakkelijk is, worden die pubers volwassen, krijgen kinderen en die krijgen het dan met de paplepel ingegoten. Zo komen er steeds meer aso`s en wanneer je zelf altijd netjes bent geweest, op tijd je belasting en alles betaalt, je aso buren hebt die altijd dronken/schreeuwerig doen dan ga je vanzelf terugschreeuwen, gooit bierflesjes die in jouw tuin gegooid zijn, net zo hard terug en voor je het goed en wel beseft, gedraag je je net zo. Ik kan het me tenminste voorstellen dat je zo ook a-sociaal kunt worden als volwassene. Het is alleen te voorkomen door je kind aan te pakken wanneer het dreigt aso gedrag te vertonen.Het zou gewoon niet meer geaccepteerd moeten worden. Ook niet door de overheid en politie.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je !
Volgens mij hebben we hier de kern te pakken en de basis voor de meeste problemen in westerse landen.
Door een attack.
Veel mensen die een attack krijgen zijn daarna een totaal andere persoonlijkheid. En dan zijn er minder remmingen.

Sociaal fatsoen etc etc zijn een dunne laag op ons "zijn "
en een attack schilt die laag er vaak af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als men aan zijn elementaire zaken raakt, bijvoorbeeld zijn zekerheden ( huisvesting, inkomen, zelfvertrouwen, vastigheid relaties, enz.) Daar is niemand eindeloos tegen bestand.
Verder kan iemand door langdurige kwelling ( burengetreiter bv) vals worden. Of door een hersenbeschadiging die het karakter aantast. Verder kan eenzaamheid op den duur ook a-sociaal gedrag tot gevolg hebben.
Omdat de persoon zelf weinig aan de genoemde oorzaken kan doen, is het ook lastig tot onmogelijk te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het groeien van zijn ego.

Men kan het voorkomen door bewust te zijn van zijn acties en reacties.
Klinkt makkelijk?
Probeer het te onthouden de volgende keer dat iemand snijdt je op de snelweg of pikt je vaste parkeerplek.