Hoe komt het dat de ene mens financieël arm is en blijft terwijl een ander rijk is en blijft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn mening is dat de armen het in holland vroeger het wel net ietsje beter hadden in de uitkering....en dat het nu een beetje scheefgegroeid is.... maar rijke mensen hebben ook niet atlijd lol : veel mensen willen hun geld stelen en oja vaak hebben ze er ook hard voor gewerkt en risicos genomen in het leven rijk zijn ( voelen ) kan je ook met weinig geld in het leven : door leuke vrienden te hebben ( zijn niet te koop ) en door slim je geld uit te geven bespaar je een hoop en kan je ook een leuk leven lijden.....plus dat je de stres niet hebt van een topfunctie waar je heel de dag gebeld word met moeilijke vragen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat weet ik dat een hele hoop gelukkig niet te koop is. Dank je wel voor je waardevolle antwoord!

Het beste antwoord

Beste,

Dat een mens financieël arm is en blijft :

Hierbij kan het gaan om generatie-armoede, of men heeft weinig of geen kansen gekregen om zich te ontplooien om hogerop te geraken, het kan ook zijn door een gebrek aan scholing of educatie of inzicht !
Werkloos zijn door economische recessie,of leeftijd.

Dat men rijk is en blijft : men wordt rijk door zijn/ haar afkomst (geboorte, erfenis), door eigen inspanningen (door hard te werken, door te beleggen en investeren in vastgoed of andere projecten ! Men kan profiteren van de rijkdom (bijvoorbeeld als men de Lotto zou winnen, op reis gaan (cruise), een huis od auto kopen uit prestige !
Meedoen aan de Milloinaire Fair enz...

na Wereldoorlog II :

Slechts 10 % van de bevolking is heel rijk
Slechts 10% van de bevolking is onder de armoedegrens
80 % heeft het relatief goed

Heden :

Wordt de kloof tussen arm en rijk nog groter door de recente Krediet crisis in de VS en de perikelen rond de Euro
in de landen die behoren tot de Eurozone !

Voor meer info verwijs ik graag naar de volgende linken !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat is om dezelfde reden waarom de 1 wel gelukkig is en de ander niet!
het overkomt je! meer niet dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het overkomt je??? Als ik er dan blijkbaar toch geen invloed op heb, stop ik per direct met werken en ga ik wachten tot het me overkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je dan zeggen dat arme mensen niet werken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets overkomt je, en op zo,n antwoord zat ik al helemaal niet te wachten. jammer en onnodig. dat wil ik je wel nog even meegeven.
Dat kunnen verschillende redenen zijn. Als je kijkt naar mensen bij de sociale dienst; er is gewoon een bepaald "slag" mensen die gewoon niet willen werken en dus alleen op het minimumloon leeft en dus in jouw ogen waarschijnlijk financieel arm is. En die mensen die rijk is en blijft; die mensen werken er vaak hard voor, maken (zeker in het begin) 60 werkuren per week (als het niet meer is) en hebben veel verantwoordelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die financieel rijk is, kan zijn geld gebruiken om zijn rijkdom in stand te houden. Verder is ieman die rijk is, vaak rijk geworden door een goede baan (die hij nog steeds heeft) of door slimme investeringen. Iemand die rijk is, is misschien rijk omdat hij goed met zijn geld weet om te gaan. Iemand die arm is, moet soms toch dingen kopen en steekt zich eerder in de schulden die slecht voor hem af te betalen zijn. Iemand die rijk is, maakt alleen schulden om met dat geld te investeren. Ook dat gaat wel eens fout trouwens en dan gaan ze failliet. Maar zelfs dan zijn ze gemiddeld sneller weer rijk dan de arme mens, omdat ze een andere levensinstelling hebben en kijk op zaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is over het algemeen makkelijker om:
-arm te zijn en arm te blijven
-rijk te zijn en rijk te blijven
-rijk te zijn arm te worden

dan:
-arm te zijn en rijk te worden.

De bovenste drie kosten weinig inspanning, de onderste kost veel inspanning.

Het is heel moeilijk om van arm naar rijk te gaan, omdat je meestal geld nodig hebt om geld te kunnen verdienen. Het kost bloed, zweet en tranen om iets winstgevends op te zetten en te houden.

Mensen die rijk zijn zullen zichzelf best willen beheersen om rijk te blijven. Bovendien is het nog steeds zo dat 'geld jongt' (oftewel, als je geld hebt, komt er bijna vanzelf meer bij als je er goed mee omgaat). En het helpt enorm als je de goede connecties hebt, uit een zakenfamilie komt en weet waar je moet zijn om geld te verdienen.

En verder scheelt het natuurlijk ook hoe je je voelt. Als je nooit tevreden bent en daardoor keihard gaat werken, loop je het risico dat je stinkend rijk wordt. Als je nooit tevreden bent en dus alles gaat lenen wat er te lenen valt, word je straatarm. Als je tevreden bent met weinig en je was al arm, blijf je arm en gelukkig. Als je tevreden bent met weinig en je was al rijk, blijf je rijk en gelukkig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je financieel arm bent moet je je financiële 'vermogen' continu aanwenden om jezelf in leven te houden, je primaire levensbehoeften te vervullen. Je houdt doorgaans niets over om te investeren.

Als je financieel rijker bent heb je geld over om te investeren met het doel je rijkdom in stand te houden, danwel te vergroten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geld kan je eenvoudig maken met geld, maar geldzorgen kunnen nooit opgelost worden met geld.
Zo hebben de armen en de rijken allebei hun geldzorgen.

Laat de invloed van geld los en je vrij van arm of rijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn betoog is gebaseerd op mensen die “arm” geboren worden.
Arm en rijk hebben te maken hoe succesvol je bent in het leven. En succesvol hangt in de basis af van talent en ambitie. Als je bereid bent je aangeboren talenten te ontwikkelen en je hebt de ambitie om met dit ontwikkelde talent iets te willen bereiken, dus je maatschappelijk wilt ontwikkelen en verbeteren, dan is een van de gevolgen daarvan dat je meer geld gaat verdienen. Overigens heeft succesvol ook te maken met persoonlijk succesvol zijn, dus gelukkig zijn. Er zijn heel rijke mensen, die echter niet gelukkig zijn.
Maar de kern van je vraag gaat om wel of niet rijk zijn en daar blijf ik dan gemakshalve maar even bij.
Toch berust echt succesvol (het grote geld) worden niet helemaal op eigen verdienste. Er is dus niet een formule die garantie geeft tot succes. Ik noem een aantal zaken die van grote invloed zijn op groot succes: Hard werken, modes en trends, intuïtie, talent en zeker liefde voor het vak), sociale afkomst, stom toeval, gat in de markt, geluk, wie veel heeft krijgt steeds meer (Matthaüseffect), tijd waarin je geboren bent, strategische intelligentie, voordeel van privileges. en zo zijn er nog wel een paar te vinden.
Je kunt dus niet voorspellen wie wel en niet succesvol wordt. Je kunt succes niet afdwingen en ook niet toeschrijven aan uitzonderlijke individuele kwaliteiten. De toekomst is niet verzekerd van briljante geesten. Malcolm Gladwell heeft daarvoor de volgende formule bedacht: geluk + toeval = succes.
Terug naar het begin van dit betoog blijf ik toch geloven dat ontwikkelt talent en ambitie en grote werklust tot een goede boterham leidt. En dat is toch mooi meegenomen. We hoeven niet allemaal een Bill Gates te worden ten slotte. Het tegenovergestelde is dan ook waar. Geen talent, geen ambitie en niet hard willen werken (lui) leidt tot armoede. Houd me de uitzonderingen ten goede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie rijk is kan investeren en daardoor rijk blijven. Sterker nog, steeds maar rijker en rijker worden. (Denk aan de koninklijke familie die overal aandelen heeft) Wie arm is, loopt altijd achter. Moet altijd sparen voor als er iets stuk gaat
Slechts een enkeling slaagt erin het beter te krijgen. Bijvoorbeeld als hij/zij talent heeft om een beroemde zanger te worden ( denk aan Bauer) of als hij het geluk heeft tegen een rijke partner aan te lopen, of misschien een lot uit de loterij wint..
En als je daarna zou vragen wat eerlijk is.... Die koninklijke figuren zijn al steenrijk voor ze in de wieg liggen. Al doen ze hun leven lang nooit iets nuttigs en verspillen ze alleen maar, hun rijkdom blijft maar groeien. De toelages en vergoedingen zijn gigantisch.
Een bakker, schoenhersteller of veilingbeambte kan zich 16 uur per etmaal het schompus werken, hij zal nooit en te nimmer welgesteld worden.
Verschil mag er wezen, maar deze verschillen zijn onverteerbaar, als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is puur een kwestie van focus en wil. Mensen die echt van geld houden zullen rijk worden. Maar tegelijk zullen ze nooit rijk genoeg voelen.
Mensen die al hun leven geld problemen hebben, zijn niet echt geintereseerd in geld. Ze missen de gemaken die geld biedt en dat is iets anders. Deze mensen zullen kijken naar de eerste groep en denken waarom ben ik niet zo rijk...