hoe ziet die 2e kans van een pedo-seksueel in de maatschappij eruit?

is er dan nog een vorm van controlle en is die wel voldoende?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Van de ongeveer 1000 pedofielen die per jaar voor de rechter verschijnen, krijgt maar een beperkt deel begeleiding en controle van de reclassering. Wanneer er nu toezicht wordt opgelegd, is het voor de duur van gemiddeld 2 tot 3 jaar. De diecteur van de reclassering pleit er al lang voor dat de situatie steeds opnieuw wordt bekeken en zolang er risico bestaat dat het toezicht verlengd kan worden. En ja, zo nodig levenslang!
Navraag bij 20 burgemeesters leerde dat 70% een wettelijk terugkeerverbod wil van pedofielen in de wijk waar ze kinderen misbruikten.

Ik vind dat de vermaledijde Wet op de privacy eens grondig moet worden aangepast. Ik denk dat Nederland het enigste land is waar privacy zo enorm grensoverschrijdend is. We moeten toch onze kinderen kunnen beschermen en voor schade kunnen behoeden waardoor hun kostbare leven ineens een drama wordt?
Je moet nu op je hoede zijn voor elke vreemde die je kind aanspreekt. Het zou wel prettiger zijn als bekend was voor wie je extra voorzichtig moet zijn. Ik vind het eigenlijk een recht van elke ouder om te weten of er zo`n 'creap' in jouw omgeving woont.
De eerste kandidaad van onze toekomstige regering die zich hiervoor hard maakt, krijgt mijn stem!
Zou tenminste in elk geval iets goed zijn aan onze regering.

Toegevoegd na 14 uur:
Kandidaat natuurlijk, ik zie het net .
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal met je eens,dank je wel amc

Andere antwoorden (1)

Als hij een straf heeft uitgezeten en hij gaat ergens anders wonen zijn zijn kansen hetzelfde als die van iedereen.
Het zal minder zijn/worden als bekend wordt/is wat voor iemand hij is.
Er zal geen controle zijn denk ik en dat is jammer maar ja de overheid kan moeilijk de hele dag een oppas meegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw bron beweert dat het mogelijk is om seksuele omgang te hebben met een kind zonder het seksueel te misbruiken. Daarmee neem ik de rest van de tekst meteen ook met een enorme berg zout. En mocht hier enige twijfel over bestaan: Néé, het is niét mogelijk om seksuele omgang te hebben met een kind zonder het seksueel te misbruiken. Dat is alleen een fabel die sommige pedoseksuelen zichzelf aanpraten ('zij/hij wou zelf') om hun misdaad goed te praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees dat duidelijk anders er wordt wel degelijk ook in vermeld dat dit schade aan kan richten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er wordt schoorvoetend toegegeven dat de relatie tussen kind en ouders zou kunnen verslechteren omdat de pedoseksueel de rol van ouder op zich zou nemen, en misschien zou het kind later wel een andere kijk op de relatie kunnen krijgen. Goh. Maar de échte schade, de PTSS of latere verstoorde seksualiteit van het kind, nee, daar zou werkelijk misbruik aan te pas moeten komen en niet zomaar 'vrijwillige' seksuele omgang. Hou toch op, dit is gewoon een verkapte poging om pedoseksualiteit in sommige gevallen goed te praten. Ik zeg overigens niet dat *jij* dat probeert te doen, ik ga ervan uit dat dat je gewoon is ontgaan in die tekst. Het gaat al fout in het begin van het artikel: "Belangrijk hierbij is dat kinderen hier *vaak* niet mee kunnen of willen instemmen." (nadruk toegevoegd door mij) Daar zit hem de crux. Het gaat, volgens de definie in de eerste zin, om kinderen die de puberteit nog niet eens bereikt hebben. Volgens de auteur kunnen of willen die 'vaak' niet instemmen met seksuele omgang. Maar blijkbaar zouden ze dat dus wel 'soms' kunnen en willen. Fout. Een kind dat de puberteit niet eens heeft bereikt, is op geen enkele manier in staat hier een beslissing over te nemen. Daarom is het *altijd* seksueel misbruik, en bestaat het onderscheid tussen seksueel misbruik en seksuele omgang niet als je het hebt over deze leeftijdsgroep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst ben ik op wat voor manier wel heel erg tegen kindermisbruik en ik moet nu toch ook wel toegeven dat jij gelijk hebt in de uitleg.
Maar erbij gezegd moet worden dat daar de vraag niet over ging.
De vraag ging over een 2de kans en daar ging het artikel over.