Dat is een samenleving waarin mensen met multi ( veel) verschillende status leven.
De status is de staat waarin je leeft, je persoonlijke staat dan hè. Veel mensen hebben hun status opgebouwd door rijkdom en macht te vergaren. Ze kunnen echter ook werkeloos worden, failliet gaan enz. en dan vallen ze omlaag op de ladder van status. veel mensen doen dus hun best om een hoge status te verwerven door dure spullen te kopen, een goede opleiding te volgen en een duur huis om aan andere mensen te laten zien dat ze het ver geschopt hebben.

Als je je eer ontleent aan status, kijk je vaak neer op mensen die het minder hebben, deze mensen kijken vaak weer op tegen mensen met status.

In een multi-status samenleving leeft hoge en lage status dus samen.
amc
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Veel mensen willen juist aan de buitenwereld laten zien hoe goed ze het doen en uiterlijke schijn is voor hen zelfs zo belangrijk dat ze vaak met enorme schulden zitten.
In de eerste plaats wil je voor jezelf het goed hebben en daar leer en werk je voor. Maar de status wil je in stand houden voor de buitenwereld.