Is er in Nederland een nationalistische studentenvereniging?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Nee. Studenten zijn wel zo ruimdenkend dat ze daar geen behoefte aan hebben.
Utrecht
11 jaar geleden
idem!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat bedoel je dan precies? Er zijn verschillende vormen van nationalisme te onderscheiden, waaronder staatsnationalisme, cultuurnationalisme, etnisch nationalisme, nationaalsocialisme, romantisch nationalisme, liberaal nationalisme, politiek nationalisme, burgerlijk nationalisme, imperialistisch nationalisme, dekoloniserings- ofwel bevrijdingsnationalisme en economisch nationalisme.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Amadea Blijkbaar is er die wel, tot spijt van wie het liever anders zou zien. http://www.doorbraak.eu/gebladerte/10417f26.htm

Antwoorden (1)

Ja blijkbaar is er die ook sinds november 1996 en ze noemt blijkbaar de NLSV.

Meer info hierover kan je vinden via bijgevoegde link.

Liefs en fijne avond nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Bewijs eens met een recenter artikel dat die vereniging er IS? In jouw bron, uit 1997, staat dat er geprobeerd werd afdelingen op te zetten.