Heb jij ook een ICE (=In Case of Emergency) nummer in je Mobieltje staan?

Een ambulancemedewerker heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeluk, de slachtoffers een GSM bij zich hebben, maar het urgentiepersoneel weet vaak niet welke persoon te contacteren uit deze grote lijst met telefoonnummers.Het zou dus een goed idee zijn, mocht er een standaardnaam zijn die overeenstemt met de te contacteren persoon.

Vanaf dan weten de politie, de ambulanciers, de dokter, enz... Steeds wie ze moeten contacteren.

Indien u verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen ICE1, ICE2, ICE3 ,...

't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.

Wat doe jij? Maak jij een ICE nummer aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Aangezien ik nog wel eens in Londen ben heb ik inderdaad het internationaal "erkende" ICE in mijn telefoon staan. "Thuis", "Ouders" of een andere Nederlandstalige opmerking wordt daar namelijk slecht begrepen. Dus ik het het erin staan, just in case of emergency... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Nee. Ik heb mijn vrouw er in staan als 'thuis' en ouders er in staan als 'ouders'.

Die weten altijd prima wie te bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het niet, maar heb er ook niet over nagedacht tot op dit moment! Vind het een erg goed idee eigenlijk, dus denk dat ik het er inderdaad in ga zetten!

Wellicht iets voor een landelijke campagne!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In geval van een ongeluk mogen ze gewoon 112 bellen, die weten ongetwijfeld veel beter wat ze moeten doen dan mij ouders.
En als ze toch iemand willen bellen, ik heb een contact "pap"en een contact "mam". Als ze in het ziekenhuis dat niet begrijpen dan houdt het op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb geen mobiel, en die gaat er niet komen ook voorlopig.
wel heb ik een briefje in m'n portemonnee met mijn gegevens, en een paar nummers die gecontacteerd moeten worden in geval van nood.
dit zijn mensen die over m'n sleutel beschikken, dus zo nodig gaan die ook de katjes verzorgen.
14 jaar geleden
Jep, ik heb zowel een ICE als een SOS contact in mijn lijst staan. Bij beiden staat het nummer van mijn ouders (ICE 1 en ICE 2). Wel zo handig inderdaad. Toen ik er een paar jaar geleden voor het eerst van hoorde heb ik het meteen gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb daar een eenvoudige manier voor gevonden. Als mijn mobieltje op slot slaat krijg je automatisch te zien wie er in geval van nood moet bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker ik heb 2 ICE nummers in mijn mobiel staan, van mijn eigen huis en van mijn schoonouders.
Altijd handig, ook als je op vakantie bent in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9 van de 10 mensen heeft toch Ma, pa, thuis erin staan.

Ik vraag me dan nog af waarom er eigenlijk nog van die rare toevoegingen instaan.
Je kunt ook sos gebruiken enz enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ma en pa zitten in een andere stad. Thuis staat een telefoon te rinkelen terwijl er niemand in huis is. En mijn man heb ik gewoon onder zijn naam in mijn mobiel staan, niet als 'echtgenoot'. Daarom dus die 'rare toevoeging'.
Nee, ik had nog nooit van ICE gehoord voor ik je vraag las. Zal erover nadenken of ik dat wel wil.
14 jaar geleden
Jazeker, ik had er een poos geleden over gehoord en heb meteen "thuis" veranderd in ICE.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb de nummers van mijn man en 2 zonen er dubbel in staan. Een keer extra beginnend met ICE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja! Heb het meteen gedaan! ICE 1 ---> partner ICE 2 ---> mijn ouders!

Supertip!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb het ooit geprobeerd, tot ik zag dat ik niet 2x hetzelfde nummer onder een andere naam mocht noteren. En aangezien ik pa & ma vaker nodig heb dan ICE heb ik het maar gewoon onder pa & ma laten staan.

Daarnaast heb ik eigenlijk alleen echte vrienden en familie in mijn telefoon staan, dus in feite kunnen ze elk willekeurig nummer bellen en daar zullen ze de beller direct kunnen verwijzen naar wie het beste gebeld kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het erin staan als SOS1, SOS2, SOS3. Ik vind het een goed idee het maakt het makkelijker voor hulpdiensten oid om mensen te waarschuwen. Ik heb ook wel nog steeds een briefje in mijn portemonee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag hoor! Is inderdaad zinvol om een dergelijk ICE contact aan te maken. Jawel, heb ik reeds gedaan! Thx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat heb ik.

Natuurlijk heb ik ook 'thuis' en 'papa en mama' in mijn telefoon, maar als ik een ongeluk heb gehad, wil ik dat mijn man als eerste op de hoogte is. En als ik niet thuis ben, is de kans groot dat hij dat ook niet is. Dan staat die telefoon te rinkelen in een leeg huis. Krijgen ze mijn ouders te pakken, dan zitten die weer in een heel andere stad. En de mobiel van mijn man vinden ze niet zo snel met alleen 'naam'.