Wat voor symbolische betekenis heeft een slotje met sleutel precies?

Ik zie het soms op sociale media, aan de pont des arts Parijs... Ik weet dat het te maken heeft met liefde. Maar wat is nu de exacte betekenis daarvan en van waaruit is het ontstaan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Stelletjes hangen een slotje met hun naam of voorletters aan het hekwerk van een ijzeren brug. De sleutel van het slotje wordt in het water gegooid, als een symbolische bezegeling van eeuwige liefde. De zegel kan alleen verbroken worden - zo gaat het verhaal - als het slot wordt open gemaakt met dat in de rivier geworpen sleuteltje.

De oorsprong van de zogeheten liefdessloten is onduidelijk: oude overleveringen komen uit Rusland, China en Servië. De recente rage rondom liefdessloten komt mogelijk door de Italiaanse roman 'Ho voglia di te' van Federico Moccia uit 2006 en de verfilming daarvan uit 2007, waarin twee verliefde tieners een slot met hun namen bevestigen aan de Milvische brug te Rome.
Amadea