Wat houdt je inschrijven bij 'linkedin' precies in? wat precies is 'Linkedin'?

"Precies" of allemaal? Voor wie is het nuttig? ik zoek een totaalplaatje.

https://www.linkedin.com/start/join?trk=login_reg_redirect&session_redirect=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fvsearch%2Fp%3Fkeywords%3D%2522Rijksgecommitteerde%2522%26type%3Dpeople%26trk%3Dseokp-title_people_secondary_cluster_footer_view_all%26orig%3DSEOKP

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Inschrijven is een account aanmaken op de website.

Het is een beetje te vergelijken met Facebook, maar dan voor zakelijke contacten.
Je kunt er je CV plaatsen en contacten leggen met collega's of bedrijven.
Afhankelijk van in welke sector je werkzaam bent of werk zoekt, kan het een handige website zijn om werk te zoeken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Van de site zelf gekopieerd:

Over ons

Welkom op LinkedIn, ’s werelds grootste professionele netwerk met meer dan 433 miljoen leden in 200 landen en regio’s over de hele wereld.

Missie

Het is onze missie om wereldwijde professionals met elkaar in contact te brengen om hen productiever en succesvoller te maken. Wanneer u lid wordt van LinkedIn, krijgt u toegang tot personen, vacatures, nieuws, updates en inzichten die u helpen geweldig te zijn in wat u doet.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+LinkedIn omschrijft het kort en krachtig:
LinkedIn is vooral bedoeld om connecties te maken met zakelijke partners.
LinkedIn is vooral handig voor werkzoekende. Middels het zakelijke social media platvorm is het mogelijk om een online CV te maken, waarna je kan solliciteren bij bedrijven. Daarnaast zijn er ook veel recruiters actief op het netwerk.

Andere antwoorden (1)

LinkedIn kun je zien als tegenhanger van Facebook, in dien verstande, dat het hier gaat om een zakelijk karakter.

In het bedrijfsleven (en eigenlijk ook daarbuiten) spreekt men vaak van 'netwerk' of (als werkwoord) 'netwerken'.
Dit netwerk slaat op de zakelijke contacten die iemand heeft, welke hij/zij voor verschillende doeleinden soms/ooit in kan schakelen. Dit is een abstract netwerk.

LinkedIn poogt dit te faciliteren in een online omgeving, zodat al je contacten makkelijk te beheren en bereiken zijn. Daarom heet het ook LinkedIn. Link, als in schakel. In essentie, als je 'netwerk' vorm je namelijk de schakel tussen twee partijen die iets voor elkaar kunnen betekenen. Je 'linkt' dit partijen dan met elkaar, omdat deze beide in je 'netwerk' zitten.
Linkedin faciliteerd dit, door gebruikers een kijkje te geven in het netwerk van relaties binnen hun netwerk.

Verder, als het gaat om info en content, is het profiel wat men aan kan maken een verkapt CV. Aangevuld met referenties van relaties en competenties die men kan neerzetten (welke kunnen worden onderschreven door relaties).

De essentie van netwerken (belangeloos 2 partijen linken binnen jouw netwerk) vervaagt een beetje. Tegenwoordig is men tijdens het 'netwerken' vooral op zoek naar eigen voordeel.
En dat verplaatst zich ook een beetje naar LinkedIn. In de praktijk is het meer een 'podium' waarin mensen zichzelf kunnen presenteren, waardoor het een verkapt sollicitatie/vacature platform is.
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Het wordt veel gebruikt door zzp-ers. Die schrijven geen sollicitatiebrieven maar zijn wel continu op zoek naar nieuwe opdrachten.
Allerlei bedrijven hebben tegenwoordig veel minder vast personeel. Voor bepaalde klussen zoeken ze dan 1 of 2 keer per jaar een zzp-er die op projectbasis tijdelijk komt werken. Zoeken via een bekend netwerk met referenties is betrouwbaarder dan zoeken via de gouden gids.