'Hoe kan het dat dit soort kinderprogramma's mogen worden uitgezonden?

Het is best schokkend, ik kan mij niet voorstellen dat zoiets op tv mag? Is aanzetten tot haat niet verboden bij wet?

http://www.youtube.com/watch?v=kkNE__TiMZo

http://www.youtube.com/watch?v=XELcNMhkKCo

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee zeg, gelukkig niet! maar ik neem aan dat wij niet het enige land met wetten zijn?

Het beste antwoord

In Nederland zo dit pertinent verboden zijn, en ik vermoed in de meeste Westerse landen. Ook wanneer de context een heel andere is.
Dit is nu wat wij propaganda noemen : met de paplepel wordt de haat voor de vijand zo jong en zo grondig mogelijk 'spelenderwijs' naar binnen gegoten. En in het onderwijs gaat het niet veel anders- of eigenlijk : net zo. En dan vinden we het raar dat in die landen hele volksstammen er van die rare ideeën op na houden, en massaal juichend de straat op gaan als er een aanslag wordt gepleegd op de Twin Towers.Maar dit is dus de dagelijkse praktijk. Vrije nieuwsgaring of gnuanceerde informatievoorziening is in dergelijke landen volslagen onmogelijk, mede door het tweelingbroertje van Propraganda : censuur. Zodat dingen die WEL kloppen, onmogelijk de weg naar de gretige kinderhoofdjes kunnen vinden - en de volwassenen idem dito trouwens.

En dan noemen ze een vraag op GV verwijderen censuur.....gebrek aan realiteitszin is ook in het verlichte westen nog wel te vinden, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op de publieke omroep worden bij Zap allemaal verantwoorde kinderuitzendingen gemaakt.
Maar kinderen zitten vaak hele dagen naar Nickelodeon en dergelijke te kijken. Walgelijk spul.

Ik denk dat ouders veel regelender hierin moeten optreden.

Wat mag en niet mag, wordt in een tijd waarin de vrije markt de dienst uitmaakt, heel moeilijk, zo niet onmogelijk te handhaven op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry hoor maar vergeleken bij dit vind ik nicolodeon een sprookje... filmpje wel bekeken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je de filmpjes gezien ?? DIt heeft natuurlijk NIETS te maken met het - overigens volledig geweldloze (!) Nickelodeon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geheel mijn fout, ik heb de filmpjes niet gezien. Ik houd er niet van om enge dingen te zien. Geheel onterecht, ging ik mijn onvrede over die leeghoofdige nickelodeon cs producties spuien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minnetje is trouwens niet van mij hoor, foutje maken kan.
Ik vraag me echt in gemoede af of die filmpjes authentiek zijn. De taal die gebruikt wordt sluit totaal niet aan bij de leeftijd van de kinderen waar het programma zogenaamd voor bedoeld is.

Is dit niet een poging om Hamas in een nog wat kwader daglicht te stellen dan dat ze verdienen? Een beetje slim fotoshoppen en alles lijkt extremer dan het is.

Stel dat het wel echt is, in hoeverre is het dan anders dan wat de TV-dominees in de VS doen?

Volgens mij kan Walt Disney hier wel wat tegen doen, want Mickey Mouse is een internationaal vastgelegd 'merk'.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ga het eens even navragen bij een vriendin van me die in een islamitisch land woont en ook 'arabisch' spreekt, u hoort nog van mij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mocht dit niet waar zijn dan maakt de amerikaanse televisie zich schuldig aan het verspreiden van haat.
Hoewel de amerikanen ook niet geheel onschuldig zijn, denk ik niet dat hier sprake is van een communicatie stoornis. http://www.youtube.com/watch?v=pJDNXztFmS0 Het is inderdaad bijna niet te geloven dat ze dit aan zulke jonge kinderen voorschotelen. Mijn eerste reactie was net als jou, dit is nep. En eigenlijk hoop ik nog steeds dat dit niet waar is. Ik ben uiteraard wel erg benieuwd naar de vertaling van jouw vriendin!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou ook kunnen inderdaad ; in dat geval blijft het propaganda, alleen van een totaal andere orde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad en dan is het nog steeds zeer schokkend.
Zou wel zeer dom zijn omdat er genoeg mensen de taal wel spreken en door de mand vallen een kwestie van tijd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ontdek trouwens net dat mickey niet meer is toegestaan. Hij is vervangen door een konijn en/of bij.
Is mij niet helemaal duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel ook niet dat de gesproken woorden die je hoort niet de betekenis van de ondertiteling zouden hebben, ik bedoel dat het geluid naderhand onder het programma gezet is en dat Mickey misschien iets heel anders zei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ stippel: weet je al of de vertaling klopte?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, ik ga er alsnog achteraan!