Er zijn in Nederland op dit moment ruim 6800 mensen die zit helemaal niet willen. Er is een initiatief van een groep Nederlanders die het mogelijk wil maken dat aan oude mensen die hun leven voltooid achten en waardig wensen te sterven, op hun uitdrukkelijk verzoek hulp mag worden geboden. (Zie: http://www.uitvrijewil.nu/)

Ik hoop nog een lange tijd van mijn leven te mogen genieten, maar aan eeuwig leven moet ik niet denken.
Toen ik jonger was, dacht ik dat het fijn was om eeuwig jong te blijven, maar nu ik ouder wordt, ben ik blij dat dit niet het geval is. Elke fase van het leven heeft zijn eigen charme en hoeft niet eeuwig te duren.
Ik kan mij inmiddels wel voorstellen dat ik op een gegeven moment klaar ben ben het leven. Ook kan ik mij voorstellen dat ik niet meer verder wil leven. Zeker niet als alle uitdagingen voorbij zijn, of als ik niet meer volwaardig kan verder leven, of als er voor mij geen kwaliteit van leven meer is (wat daar dan ook de oorzaak van mag zijn)

Mijn antwoord op je vraag is dan ook: Ik zou het niet weten en ik zou het ook niet willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
netjes

Andere antwoorden (23)

Omdat het niet kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha goeie!
rose
14 jaar geleden
Je kan ook niet door een wals worden platgereden en het overleven, dat is toch geen reden om het te willen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan de meest vreemde voorbeelden erbij halen maar de mens wil heel vaak hetgeen wat niet in zijn bereik is!
Maar bedankt voor je min:)
rose
14 jaar geleden
Die min kwam niet van mij...
Dan kan ik zien hoe mijn nakomelingen het doen.

Dan heb ik een doel om bijvoorbeeld iets op te bouwen, ben je dood, dan merk je toch niets van je behaalde succes.

Er zijn levensgenieters op deze aardbol - waaronder ik - en die willen zo lang mogelijk leven, dan wel in goede gezonde staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou helemaal niet eeuwig willen leven.
Op en gegeven moment is het mooi geweest en ben je alles en iedereen zat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om alle aankomende technieken en uitvindingen te kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaren geleden las ik een boek van Simone de Beauvoir over een man die eeuwig leefde. Als je het uit hebt dan snap je dat eeuwig leven op deze aardbol grote verveling met zich mee brengt. Als je bedoelt het Eeuwig Leven zoals dat in het Christelijk geloof vaak wordt aangeduid, ik denk dat dat bedoeld wordt een toestand waarin alles goed zal zijn. Maar hoe dat voor te stellen is, weet ik ook niet, ik hoop er altijd het beste van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef mijn portie maar aan Fikkie. Ik heb nu al zo vaak dat ik iets voor de derde of vierde keer als nieuw gepresenteerd krijg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eeuwig leven is best lang ...

Ik kijk veel Earth Investigated en dan word er veel verteld over hoe dingen zijn ontstaan maar ook hoe ze verwachten hoe het de komende miljoenen jaren verder zou gaan. Het lijkt me best leuk om dat allemaal mee te maken en te zien hoe het zich vormt. Maar dan misschien liever 'van boven' dat je van Europa naar Amerika kan vliegen om alles te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de ene kant lijkt me zoiets matigs door alle kennis wat je kan op doen. Maar je ziet al je dierbaren om je heen sterven. Dus nee liever niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet er niet aan denken. Ik zie vaak dat oude mensen (80+ heb ik het dan over) er heel graag tussenuit willen gaan.
Niet voor niets heeft het initiatief "Uit Vrije Wil" in zeer korte tijd veel aanhang gekregen.
Op een gegeven moment is het feestje over en willen we vertrekken (hoorde ik laatst iemand zeggen op de tv).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Gewoon na dit leven op naar de volgende ronde.
Nieuwe kansen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen idee...we zien wel. Hoewel het "ik" dat ik "ik" noem er vast niet meer zal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja? wie het weet mag het zeggen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar waarom??!!!
Omdat leven staat enerzijds tegenover dood.!

Toegevoegd na 1 minuut:
Iemand die eenmaal in geboren om te leven, waarom zou die dan willen dood gaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eeuwig dood zijn is geen aantrekkelijk vooruitzicht. je hoort niks, je ziet niks, het is geen leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij ook niet alles. De wereld zal er ook niet op berekend zijn.
Hoe dan ook, het Klein Orkest heeft hier destijds een mooi liedje over gemaakt, de ballade van de dood.
Daar hadden ze het er ook over. Niemand wilde dood, dus ze hebben de dood gevangen en opgesloten. Niemand kon meer sterven, oorlogen werden gewoon voor de lol gevoerd.
Na 100 jaar was de lol er wel vanaf en werd de dood vrij gelaten.
Het liedje eindigt met de regels:
"Leve de dood, riep het volk dolgelukkig
En ze leefden nog lang en stierven gelukkig..."

Voor complete songtekst:
http://www.musicfrom.nl/songteksten/klein_orkest/de_ballade_van_de_dood.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen hebben zelfs niet zoals zo vele anderen geen rechtvaardige kans gekregen om een normaal leven te leven.Kinderen die soms aan ziektes sterven,en noem maar op.
Ik denk dat een rechtvaardige God iedereen nog een rechtvaardige kans bied om eeuwig te leven.

(Johannes 5:28-29) 28 Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen 29 en te voorschijn zullen komen, zij die goede dingen hebben gedaan, tot een opstanding des levens, zij die verachtelijke dingen hebben beoefend, tot een opstanding des oordeels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit het boek gelezen van James Runcie, de smaak van liefde. De hoofdpersoon uit dit boek had iets wonderbaarlijks gedronken, waardoor hij niet dood ging.
Iedereen om hem heen stierf, maar hij bleef maar leven.
Als je dit boek hebt gelezen, snap je waarom je juist niet eeuwig wilt leven. Ik kan niet het hele verhaal vertellen, maar het is een prachtig boek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Waarom eeuwig willen leven?"

Velen zoeken naar het eeuwige leven,
omdat zij angst hebben voor de dood.

Sommigen zoeken naar de dood,
omdat zij angst hebben voor het leven.

Een enkeling wil, nu, in dit leven,
ALLES met IETS doorleven,
en uiteindelijk NIETS beleven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik controle over mijn leven heb en het eventuele einde.. Als ik er echt niks meer aan vind ;)

Als iedereen weet dat we eeuwig konden leven, dan was er ook geen angst voor de dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik het leven lief heb.

Omdat ik van het leven geniet.

Vanwege het verschil tussen zijn en niet-zijn.
14 jaar geleden
Ik heb het eeuwige leven. Alleen vergeet ik dat elke keer dat weer uit dat ene gat kruip.

Ik wil dat omdat ik perfectie zoek. Ik wil alles tot in perfectie kunnen weten en uitvoeren. Op deze manier kan ik mezelf steeds beter perfectioneren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is eeuwigheid
Er zijn vele dingen die eindigen doordat ze stuk gaan. Een huwelijk of liefde kun je eindigen. Alles is verbonden met de tijd waarin we leven. Maar waar eindig jij en ik. Je kunt bijvoorbeeld wel zeggen dat je in een kist eindigt en dat kun je zelfs vastleggen. Sommigen eindigen zichzelf, maar hun zielenleven gaat gewoon door. Eindig jij en ik wees dan ervan overtuigd dat wij door gaan. De dood is ons aller einde van het leven, maar tevens een nieuw begin. De hemel in ons diepste eigen wezen is niet hoog in de lucht maar diep binnen in onszelf. Ga je dood dan eindig je niet, jouw lamp, jouw hemel, jouw geloof, jouw ongeloof die verbonden is uit het niets maakt iets bij jou, nl. de innerlijke liefde en die neemt je verder mee. Soms zijn er meerdere levens nodig om te groeien. Maar jou eindigen is eindeloos mooi. Vaak denk ik na over de eindeloosheid van het einde, het is net als de zee je ziet het einder maar je ziet niets dan water. Zelf ben ik ernstig ziek en wordt niet meer beter, en toch ben ik niet bang. Ik ben niet bang voor de dood en en ook niet voor het leven. Mijn einde begint opnieuw net als de jouwe. Het leven voorbij is eindeloos en mooi transparant want jouw hemelse liefde, jouw ik gaat door. Leef bewust elke dag opnieuw want elke dag doet er toe kijk niet om naar wat geweest is kijk niet naar morgen die nog zo ver is, maak van elke dag je lievelings dag tot dat jij jouw lichaam van het leven neerlegt, naar jouw ziel blijft verbonden in eindeloze liefde en eeuwigheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof werkelijk dat onze ziel nooit dood gaat, en dat wij eeuwig zullen doorleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar waarom??!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de min onterecht, soms kun je dingen niet uitleggen, maar voel je het zo.
Als ik dat al zou willen:
Om alles mee te kunnen maken wat er te beleven valt..en nog eens als dat leuk vind..en nog eens...
Maar dan moet ik wel ook jong blijven hé?
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt daarin geen keus want de dood bestaat niet