Tot hoever terug gaat de oudste openbare, volledige stamboom? Van welke familie is die?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Alle Somaliers stammen af van een man, geheten Somale.
Het is een cultuur van mondelinge overlevering. En elke Somalier zou zijn stamboom om moeten kunnen zeggen, zo is mij verteld. Je hebt dat kunnen horen in een redevoering die Ayaan Hirsi Ali, die aldus begon: Ik ben Ayaan, de dochter van Hirsi, die de zoon is van Ali, en dan weet ze het helemaal terug tot Somale.

Wanneer Somale leefde weet ik niet. Maar het zijn wel complete stambomen.

Ik ging naar een cursus, georganiseerd door Vluchtelingenwerk waar mij dit werd verteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een minnetje. Anders kan ik ook de bijbel erbij pakken en zeggen dat we allemaal afstammen van Adam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ je kan appels niet met peren vergelijken Atenias.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interessant, ga ik us meer van lezen.

Andere antwoorden (2)

De familie van confucius waarschijnlijk. Hij leefde vanaf 551 voor christus. En er zijn nu 2 miljoen bekende nabestaanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stamboom van Margaretha II (koningin) van Denemarken gaat terug tot voor 1142.