Achterkleinkind beth achterkleinkind wat komt daarna ??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
10.2K
Amadea
8 jaar geleden
Verre familie.

Antwoorden (1)

Het voorvoegsel "bet-" wordt niet gebruikt bij kleinkinderen, maar bij verre voorouderen.

De vierde generatie van een familie zijn de achterkleinkinderen.

De vijfde generatie zijn de achterachterkleinkinderen. Bij elke generatie wordt het bijwoord achter gebruikt van kleinkinderen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Na het achterachterkleinkind komt dus het achterachterachterkleinkind.

Zie voor het gebruik van "bet" verder het overzicht op https://nl.wikipedia.org/wiki/Voorouder_(verwantschap).
Antoni
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik word hier niet wijzer van
Antoni
8 jaar geleden
De volgorde is dus: Persoon X
|
Kind
|
Kleinkind
|
Achterkleinkind
|
Achterachterkleinkind
|
Achterachterachterkleinkind enzovoort. Is het zo duidelijker?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
generatie 1 Jij
generatie 2 kind
generatie 3 kleinkind
generatie 4 achterkleinkind
generatie 5 achterachterkleinkind Bet of zoals jij schrijft beth gebruik je alleen zo: 1 jij
2 ouder
3 grootouder
4 overgrootouder
5 betovergrootouder
6 oudouder
7 oudgrootouder
8 oudovergrootouder
9 oudbetovergrootouder
10 stamouder
11 stamgrootouder
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus geen stambetachterkleinkind ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee.
Bet nee
bet bet nee
stambetachter nee