Hoe kun je bij een onderhandeling je prijs die eigenlijk al afgesproken is toch nog verlagen?? (zie uitleg)

Stel je heb via marktplaats een prijs aangeboden en de verkoper is er snel mee akkoord gegaan.
Nu wil je toch nog proberen om de prijs eventueel toch nog te gaan verlagen.
Hoe doe je dat en wat zet je in de mail?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ah, lekker trollen, prima!
De feitelijke betaling zo lang mogelijk uitstellen en ondertussen zo veel mogelijk vragen stellen & contact opbouwen. Gezellig bezig houden, tijd laten investeren en zorgen dat je elkaar steeds aardiger gaat vinden. Denk daarbij aan omstandig uitleggen wat je plannen met het object zijn, etc etc.
Na verloop van tijd steeds meer tijd nemen om te reageren.
Als je merkt dat de ander goed de pest in krijgt, dan doe je een [veel lager] bod met een goed verhaal er omheen waaruit blijkt dat je het geld door prioriteiten wel uit gaat geven, maar niet aan dit.
Laat je niet in de hoek duwen door de moralfags die zeggen dat t niet hoort, dat t niet netjes etc. Het gaat om geld. Geld waar je veel moeite voor gedaan hebt om te verkrijgen en je kunt t maar 1 keer uitgeven. Wees er zuinig op. Laat de mensen met het geld los in hun zakken maar 'eerlijk en netjes' zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou zeggen dat je ergens anders hetzelfde product voor een beter prijs kan vinden. En als die zegt dat je dat dan moet doen zeg je later dat dat andere ''product'' nep of slecht was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dat natuurlijk proberen door de verkoper een email te sturen met de mededeling dat je afziet van de koop tenzij hij nog wat lager gaat zitten. Of hij dat doet is dan aan hem.

Bedenk je natuurlijk wel dat de verkoper in zijn volle recht staat om je te houden aan je aanbod. Er is immers een rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen. Als hij dat graag wil, zul jij je moeten houden aan je eerdere aanbod.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan naar deze persoon gaan, en.het te kopen product bekijken, zie je iets een deukje een krasje.of maar iets dan kan je zeggen dat.je het toch wel een beetje duur vind als het beschadigd is en dan afdingen, je bent vrij om te kijken, en als deze.persoon toch dit.bedrag ervoor wilt is.het aan.jou de.keus om te wachten op een zelfde product dat aangeboden word, of hem toch voor die prijs mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zet in die email gewoon de waarheid waarom jij de prijs graag wat lager ziet zakken.
Indien de verkoper niet akkoord gaat kan je vooralsnog proberen te rekenen op diens goodwill om van de aankoop af te zien.

Maar vooral eerlijk blijven, dat zou je omgekeerd ook het liefst hebben, toch?

Succes ermee!