Wat is het sterftecijfer bij volwassen onder de veertig in Nederland?

k maak een profielwerkstuk over de zorg in Ghana. in Ghana overlijden er 1 op de 4 volwassen voor hun veertigste (bron: http://www.healthallies.nl/Medische%20zorg%20in%20Ghana.html ) dit vond ik heel erg veel en daarom wou ik het graag vergelijken met de nederlandse volwasenen. ik heb heel internet al afgespeurd maar ik kan niks vinden.. kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (3)

Typisch dan dat jij heel internet vergeefs af kunt zoeken en ik het meteen al vind:
http://statline.cbs.nl/Statweb/publication/?DM=SLNL&PA=7052_95&D1=0-29,31-61,63-68,71-92&D2=0&D3=1-9&D4=l&HDR=G1,G2,G3&STB=T&VW=T
De recentste cijfers in deze statistiek zijn op dit moment nog van 2014. Je moet alleen nog even de getallen van de leeftijdsgroepen bij elkaar optellen:
630 + 99 + 75 + 100 + 226 + 266 + 364 + 444 + 614

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, wacht, het gaat alleen om volwassenen. Dan moet je de eerste vijf getallen schrappen. Of als je van de leeftijd van 18 uitgaat, de eerste vier cijfers schrappen en het vijfde cijfer halveren.
Amadea
8 jaar geleden
Een sterftecijfer is iets heel anders dan alleen het aantal overlijdens optellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In 2014 zijn 139.223 mensen overleden in Nederland. 1.796 daarvan waren volwassenen onder de 40. Dan kom ik uit op 1,29%.