welke belangen hebben de actoren die betrokken zijn bij kindermishandeling?

Bij kindermishandeling zijn verschillende actoren betrokken, maar welke belangen hebben deze betrokkenen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

http://zorgen-voor-jeugdzorg.wikispaces.com/

Op deze site kan je heel veel informatie lezen m.b.t. de belangen die er spelen bij de diverse actoren op dit gebied.
Er is één gemeenschappelijk belang van alle actoren en dat is het belang van het kind en het recht op een prettig leven zonder onderdrukking en mishandeling van mensen waarvan het misschien afhankelijk is of die sterker en groter zijn dan het weerloze kind. Een kind dat ooit mishandeld werd, kan voor de rest van het leven voor zich, de gevolgen hiervan dragen. Ook van belang is het natuurlijk dat de dader(s) niet ongestraft verder kunnen gaan en andere slachtoffertjes ongelukkig maken. Alle actoren zijn dus geholpen met een goed functionerend registratiesysteem en aanpakprotocol. Ook de dader zelf heeft een recht op privacywaarborg en dit moet ook meegenomen worden in het vervolgtraject. iedereen heeft er dus belang bij dat er niet alleen gesignaleerd wordt, maar er daadwerkelijk goed wordt samengewerkt om kinderen die veelal weerloos zijn te beschermen.
amc