Hoezo kunnen een aantal mensen beter met elkaar praten en gevoelens delen over chatprogramma's zoals MSN?

Het komt bij mij ook vaak voor.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik dacht eerst dat het gewoon zo was, maar in het echt is het toch persoonlijker, waardoor je je misschien ook eerder op je gemak voelt. Bovendien kan je over het internet nooit zeker weten wat er met je teksten kan worden gedaan. Zo zit ik dus altijd in tweestrijd tijdens MSN gesprekken die wat dieper zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat je dan elkaar niet in de ogen hoefd te kijken en je kunt zo heel makkelijk van je af "praten", je wordt niet in de reden gevallen of onderbroken en zo kun je je hele verhaal afmaken.
In levende lijve ga je niet altijd zo diep in op een onderwerp en daar komt bij dat je even na kunt denken voor je antwoord geeft en zo de juiste woorden kunt formulieren en elkaar niet onnodig kwetst.
je vertrouwd elkaar eerder/makkelijker iets toe denk ik ..
je zegt je gedachten of ideeen makkelijker via de mail en je hebt meer tijd want als het goed is zit je in een goed gesprek met z'n twee..het heeft iets vertrouwelijks

Toegevoegd na 12 minuten:
Hoe diep je gaat met de verhalen of geheimen die je aan iemand toe wilt vertrouwen ligt eraan of je iemand 100% vertrouwd en hem/haar goed genoeg kent om het te vertellen want je wilt niet dat het tegen je gebruikt gaat worden...dus altijd wel ff goed nadenken wat je verteld of dat je wel je dieptste geheimen via msn wilt vertellen.
als het echt té prive is dat kun je dit soort dingen toch beter face to face doen zodat je de reactie gelijk ziet en het mogelijk nog iets kunt draaien dat het toch anders binnenkomt of blijft hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In het echt schaam je je eerder. Daarom durf je over internet wat losser te zijn, omdat die gene er eigenlijk toch niet echt bij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben op msn wel 4 keer beter dan verbaal in het echt

je heb langer de tijd om na te denken en je kunt herstellen als je wat schrijf

je kunt je beter concentreren ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het herstellen is inderdaad iets handigs, was me even ontglipt :P
Ik denk dat het wat makkelijker gaat om op msn te chatten, omdat de lichaamstaal ontbreekt.
Je hebt ook wat meer de tijd om je antwoord te formuleren, en te bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het scheelt dat mensen dan niet zien dat je bloost bijvoorbeeld. Voor verlegen types is het echt een uitkomst!