In welke mate is de tong uitsteken beledigend?

ik doe dat ook wel eens als het mij niet aanstaat.
of gewoon voor de grap tegen een vervelend kleinkind.
het lijkt me niet zo erg. maar zijn er soorten mensen die dit als een grote belediging zien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds de lijfstraffen hier zijn afgeschaft wordt alles ook maar goed gevonden ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie het je graag doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriend vindt het ook helemaal niet leuk als ik dat tegen hem doe, hij is wel een beetje beledigd daardoor. Terwijl ik het juist als vrolijke, kinderlijke speelsheid zie; soms alleen uit vrolijkheid, soms als een beetje plagerigheid.
In zijn opvoeding en omgeving had dat blijkbaar een heel andere betekenis dan in die van mij.

Het beste antwoord

Tong uitsteken betekent : ik heb er helemaal genoeg van....
Het komt van het drinken aan de borst : als een baby genoeg heeft, duwt hij met z'n tong de tepel weg.
Een 'lekker puh' tonguitsteken is dus eigenlijk : ik heb lekker wél genoeg, en jij niet.
Dus het is in zoverre beledigend, dat je al zó vol zit, dat je er niets meer bij wilt hebben, er niets mee te maken wilt hebben. Of iemand zich erdoor beledigd zal voelen betwijfel ik , het is duidelijk een kinderlijk gebaar.
Misschien niet altijd op z'n plaats onder volwassenen, en als zodanig zal iemand zich er misschien aan kunnen ergeren.
(bijv. als je met een serieus mens (ambtenaar, politieagent, je baas, een sollicitatiegesprek,) bezig bent.
Maar als je iemand echt wilt beledigen, zal je toch iets anders moeten bedenken dan je tong uitsteken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toegegeven, het ziet er wel leuk uit!
+ dus

Andere antwoorden (8)

Ach, als jij het doet Pruts, is het alleen maar leuk ;)

Ik denk niet dat tong uitsteken beledigend is, maar eerder brutaal. Tikkeltje ondeugend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die zullen er best zijn, zou het in noord korea bij officielle gelegenheden niet proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die dit als een belediging zien ken ik niet. Misschien kan je er priesters, immans of rabbijnen mee beledigen als ze aan het preken zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet als je erbij lacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland niet.
In ons land is de tong uitsteken een teken van verveling of van kinderlijke provocatie.
En daarom bij uitstek geschikt om te gebruiken tegenover je kleinkinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de tong uitsteken is alleen beledigend voor diegene die dat als beledigend aanvaard!
Al die anderen, die het of niet eens zien, of niet als beledigend zien, zijn je gelijke.
diegene die het als beledigend ziet ... die doet het zelf ook, maar dan om te beledigen...da's is heel wat anders!
goed he, hoe alles werkt.... de tegenstellingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een Maori de tong naar je uitsteekt is het misschien nog wel erger dan dat X)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is kinderlijk gedrag,maar echt beledigend is het niet. Sterker nog,als je je tong uitsteekt en je partner onvangt die tong in zijn/haar mond,is het eerder uitnodigend!