Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Worden er ook wel eens 'westerse' kindjes geadopteerd door mensen uit een ontwikkelingsland?

9 jaar geleden
641
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik kan me in theorie de situatie voorstellen, dat een westers echtpaar jaren in de tropen woont/werkt, daar ook (blanke) kinderen krijgt, en dat als zij bij een ongeluk om het leven komen, de kinderen opgevangen worden in het Afrikaanse dorp. Of heb ik nu te veel fantasie?
Annswers
9 jaar geleden
Mooi bedacht!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, het "aanbod" van westerse adoptiekinderen is lang niet zo groot dan het aanbod van kinderen uit ontwikkelingslanden. In het westen zijn meer dan genoeg geinteresseerden, om de kinderen zelf op te vangen. Komt bij dat het financieel hele dure trajecten zijn die men moet door lopen en tot slot is daar het ethische aspect. In het westen wil men een zo goed mogelijk thuis voor de kinderen bewerkstelligen. Het is maar de vraag, of een westers kind de best denkbare plek gaat krijgen in een ontwikkelingsland.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding