Wat betekend mokoro?

Street: een taal die door jongeren gebruikt wordt om met elkaar te praten, een mix van talen uit verschillende landen, zo heb je woorden als pathas (schoenen), doekoe (geld) en de bom (cool).
Ik zelf ken praktisch niets van deze taal, maar pas zei iemand dat ik [mokoro] was, ik heb geen idee wat het betekend. op google kon ik het niet terugvinden, hieruit mijn vraag:

wat betekend het woord mokoro?

(en als je meer leuke street-woorden weet, zet ze ook neer ;))

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zal wel Mokro bedoelen, Mokro is straattaal voor Marokkaan.

Toegevoegd na 54 seconden:
Wat diegene bedoelde om het tegen jou te zeggen weet ik niet.. ben je marrokaans?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mokoro ken ik niet, mocro is Marokkaan. Misschien een verbastering daarvan. Ik weet dat "fawakah" "hoe gaat het?" betekend. Verder ben ik niet echt bekend met dat hele straattaal gebeuren. Ik praat altijd in gewoon Nederlands terug als iemand mij met straattaal benaderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mokoro is een soortement van Kano.
Een boot waarmee ze in Botswana de Okavango-delta bevaren. Hij wordt voortbewogen als een punter, de "kapitein" staat achterop de boot en met een stok wordt de boot voorwaarts geduwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mocro is straattaal voor marokkaan.
Heb je een enigszins donkerachitg uiterlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
straattaal bestaat uit een groot deel uit surinaamse woorden. je wilde nog een paar weten?

mokro = inderdaad marrokaan
skotoe = politie
waggie = auto
donnie = 10 euro
oso = huis
isabi = begrijp je