Heb ik het goed,dat er van de deelnemers van 5 mnd geleden er niet veel over zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees elke dag GV maar reageer niet altijd.

Het beste antwoord

Ik denk dat er van de mensen die nu actief zijn er over 5 maanden ook niet veel meer over zijn.
Ik ben zelf sinds april hier. Zie veel namen die ik vanaf het begin heb gezien. Zie ook veel nieuwe namen komen en gaan. Het is maar net hoe veel tijd je erin wil steken.
Ik zelf heb nu weer even tijd, maar vanaf volgende week is het weer een tijdje rustig voor mij op GV.
Toen ik in april er net bij was waren er 3000+ leden. Nu zijn er 6000+ leden, terwijl de snelheid en frequentie van vragen en antwoorden duidelijk gedaald is. Ik denk dat men in het algemeen minder actief is.
Maar wat maakt het uit. Als we maar de juiste antwoorden op onze vragen krijgen toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou vol.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als in een paar maand het aantal deelnemrs verdubbeld is,(zie antw. Dounja) valt dat trage toch wel mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Nuke: Goed zo...
@Peter: Het aantal deelnemers zegt niets over de snelheid waarin de vragen gesteld worden en de antwoorden worden gegeven. Ik hoop dat ik zo duidelijker ben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja inderdaad.. Ik mis de tijd dat er om de minuut wel een interessantte vraag verscheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al het nieuwe wordt uiteindelijk sleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Milders: Dat hangt voor een groot deel van jezelf af en hoe je ermee omgaat. Er zijn zaken in mijn leven die ik bijna dagelijks doe en die geen sleur zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Petergradiser/Dounja
Bedenk, dat verdwenen gebruikers niet worden verwijderd uit het ledenbestand. Het waren er 3000 en het aantal activelingen is nu waarschijnlijk kleiner.
@Jinx: ter afwisseling hebben wij nu om de minuut een silly question...

Andere antwoorden (9)

Je hebt actieve en minder actieve leden op GV.
Als je kijkt naar de top 5, dan zijn er 4 van 5 maanden geleden: maart 2009.
Ook leden die zich in augustus of juni aanmelden vallen af, en sommigen blijven. Dat ligt er maar aan hoeveel tijd en zin ze hebben om actief op GV te blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Het aantal actieve deelnemers is heel klein.
En het aantal gebruikers stijgt ook zeer traag. Ik vraag me af of deze website het succes is geworden waar de makers van droomden...
14 jaar geleden
Sinds ik ben gestart begin juni 2009 zie ik een "vaste kern" die meestal aanwezig is en daaromheen ontwikkelen zich ook weer nieuwe fans van GV.
Het hangt denk ik samen met hoeveel tijd je erin kunt of wilt steken en hoe leuk je het gaat vinden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of er onderzoek is gedaan naar de motivatie van afhakers. De cijfers duiden op een aanzienlijk verloop.

Nadere analyse zou kunnen uitwijzen of het gaat om gebruikers die matig actief waren, of heel gebruikers die gedurende een korte periode heel actief waren.
Het zou ook interessant zijn om die te correleren aan 'correctieve" interventies van moderatoren.
Misschien is daar ook een relatie met het verloop aantoonbaar.

Acht ik niet onmogelijk (sta zelf ook op het punt het bijltje erbij neer te gooien nu de moderator-vakantie blijkbaar voorbij is)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toelichting?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee...de moderatoren hebben lange tenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap hier helemaal niets van. Xinix had ook al zoveel problemen dat hij ermee ophield. Ik heb helemaal geen problemen met de moderators. Ik vind het een prima site, die duidelijk en overzichtelijk met regels omgaat. Heel soms zet ik ook wel eens vraagtekens, maar natuurlijk zijn de moderators ook maar mensen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat jij zo braaf bent ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 helemaal mee eens. krijg de laatste tijd steeds meer het idee dat als een moderator een vraag of antwoord niet waardeert, die dan maar gewoon weghaalt. Er zou eigenlijk maar 1 bevoegde moeten zijn om vragen en antwoorden te corrigeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het op Wikipedia beter geregeld. Daar kan de community zie wat wordt verwijderd en waarom. En kan er door iedereen gereageerd worden op acties van moderatoren.
Dat klopt! Het begint hier ook een stuk saaier te worden dan 'vroeger'. Eerst was ik hier niet weg te slaan, tegenwoordig is er amper een vraag die ik het antwoorden waardig vind. De behoefte om hier dan rond te hangen is dan ook een stuk minder geworden. De oudere gebruikers hebben er (om wat voor rede dan ook) geen zin meer in en nieuwe gebruikers zijn lang niet zo actief. Er zijn er nog wel 'oude' deelnemers over, maar ook zij zien de kwaliteit achteruit gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens.. >+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sfeer maak je zelf...
Ik zit nog maar een paar mnd bij GV en vind het (nog) steeds leuk, interresant etc. Maar ik denk dat het best zo zou kunnen zijn dat er deelnemers afvallen door:
en de tijd die je er in moet/kan steken;
sommige vragen,zij het in een iets andere samenstelling terug komen;
het "competitiegevoel niet bij iedereen aanwezig is"
en de soms teleurstellende antwoorden op bepaalde vragen. Dan denk je inderdaad geef je nu alleen antwoord voor de punten of wil en kan je inderdaad antwoord geven! Doe het anders dan niet!
Dit levert misschien wel duimpjes omlaag of omhoog op maar dat is niet mijn intentie. Wel een discussie op gang brengen!
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben het ermee eens. Er zijn hier mensen die alleen antwoord geven voor de punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 (ook al is dat niet je bedoeling)
Ik ben hier sinds augustus, dus kan niet meepraten over oude deelnemers.
Waar ik wel over mee kan praten zijn "hypes". De meesten van ons internetten al een aardig tijdje, en dan kom je steeds weer wat anders tegen wat je interessant vindt, en wat je aandacht trekt. Dus logischerwijze is iemand hier op een gegeven moment uitgekeken, en zoekt dan wat anders.
Ik denk uiteindelijk ook dat vragen terug gaan komen. Dat er nieuwe mensen zijn die een vraag stellen die een tijd geleden ook al is geweest, en dat zal de oudgedienden op GV gaan irriteren.
Ik vind het hier heel leuk, ik probeer het een beetje bij te houden, maar ik kan niet iedere dag uuuuuuren achter de computer zitten. Bovendien kies ik alleen de vragen uit die ik leuk vind, en waard zijn om antwoord op te geven, en waar mijn antwoord nog niet bij staat.
Of ik hier over 5 maanden nog ben is de vraag, maar ik denk het wel, hoewel misschien minder actief dan nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In januari is Goeievraag begonnen met een klein groepje. De site bestond aanvankelijk uit een klein groepje gebruikers. Dit heb ik nog net mee gemaakt. Toen de site dus zo een tijdje proefgedraaid had en de 'kinderziekten' er wat uitgehaald waren, was het tijd voor reclame. Dit was vijf maanden geleden. De gebruikers stroomden toe via nu.nl, geen stijl, bekendmaking op radio etc. Er was een grote toestroom, maar er haakten op dat moment ook mensen af. Dat er een heleboel gebruikers geweest zijn die het na een tijdje wel gezien hadden, is ook niet gek. Voor sommigen was Goeievraag een 'nieuw speeltje' en na een tijdje hadden ze het wel weer gezien. Er werd naar weer een ander 'nieuw speeltje' gezocht.

Voor een ander deel bleef Goeievraag wel leuk. Toch zie je deze mensen niet altijd even vaak in beeld. Het beantwoorden van vragen kost namelijk ook tijd. Niet iedereen heeft hier altijd even veel tijd voor (over).

Maar als je in de top tien van de gebruikers kijkt, zie je dat nog acht van de tien gebruikers in meer of mindere mate actief zijn op Goeievraag.

Dat de gebruikers wisselen, maakt het juist wel afwisselend. Dit houdt soms ook in dat je heel veel vragen beantwoordt omdat de vragen in jouw straatje liggen en dat je het een andere keer weer wat minder leuk vindt en dus minder actief ben en soms zelfs wel eens een paar weken helemaal niet op Goeievraag komt.

Dat het lijkt alsof van de gebruikers van vijf maanden geleden er een heleboel niet meer actief zijn, klopt natuurlijk wel omdat Goeievraag toen massaal verkend werd. Degene die hier geen aansluiting vonden zijn verdwenen, maar er zijn toch nog best veel gebruikers van uit die tijd over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik denk dat het na een poosje wel gaat vervelen (dat heb ik ook)

ook vond ik eerst de stemming niet goed en die is nu wel erg fijn (of niet speciaal fijn maar ook niet vijandig zoals ik het in februari ervaarde)

Toegevoegd na 25 seconden:
ik denk dat dat (hierboven) er aan mee heeft geholpen dat er een aantal mensen stopte