Als ik last heb van de rook van de bbq van de buren,kan ik daar dan wat aan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
32.9K

Antwoorden (15)

vraag of je mee mag doen,gezellig en weer eens wat anders dan op elkaar vitten omdat je ergens last van hebt,als je je verdraagzaam opstelt word het leven veel gemakkelijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als ze nou 'nee' zeggen? (Toch +1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zul je wat anders moeten eten
Kan je alleen 1 tip geven en dat is je ramen en deuren dichthouden. Verder kun je niet veel, ze zijn straks vast wel uitgegeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't is alleen jammer dat die bbg zo lang blijft 'meuren'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, er zijn ergere dingen te verzinnen.
Zelf de vuurkorf aansteken en er auto banden op gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oog om oog, tand om tand?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die sjors heeft toch een humor, he;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 hahahaha!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou kunnen verhuizen, want dit is wel een erg probleem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 origineel idee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afgewerkte olie en landbouwplastic kan dan zo op de autobanden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter last van je eigen brandende autobanden dan van de bbq van de buren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle protest daar gelaten. Het leek me een beter idee dan het huis van de buren in de fik steken terwijl de wind jou kant op staat. Bovendien lucht het ook gewoon op en mag je met vuur spelen.
Een straalmotor in je tuin zetten en het ding wegblazen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel iets...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.volkskrant.nl/multimedia/archive/00027/blusvliegtuig_27788b.jpg (Y)
Bijna elke gemeente heeft in haar APV opgenomen dat barbecues, etc. geen overlast mogen veroorzaken. Ook staan er vaak regels in over de brandstoffen die gebruikt mogen worden. In een brandkorf mogen bijvoorbeeld meestal alleen houtblokken gestookt worden en dus bijvoorbeeld geen snoeihout.
Tip. Veroorzaakt uw buurman overlast, dan kunt u hierover klagen bij de afdeling Bouw- en woningtoezicht of de milieuafdeling van uw gemeente. Het kan wel even duren voordat de gemeente het probleem kan oplossen. Wilt u een snelle oplossing voor het overlastprobleem? Dan kunt u een rechtszaak tegen uw buurman beginnen. Nadeel wel is dat zo’n procedure geld kost.
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Tja, als goed overleg niet meer helpt...
Barbecuen de buren iedere dag?

Zo niet, dan zeg ik 'live and let live'. Ga naar binnen met de ramen dicht. Ga naar de kroeg. Maak een lange wandeling. Doe een mondkapje voor. Maar laat de buren gewoon barbecuen. De volgende keer hebben zij weer geluidsoverlast als jij de radio hard aan hebt staan. En dan bedenken ze hopelijk ook dat je het niet kwaad bedoelt en niet iedere avond een feest geeft.

We wonen in Nederland nou eenmaal vaak dicht op elkaar, dat vraagt wat verdraagzaamheid. Ook bij incidentele last.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook +1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Gewoon bij de buren vragen of ze rekening met je willen houden. Klagen helpt vaak niet en het zorgt er alleen maar voor dat de sfeer tussen jullie slecht wordt. Gewoon even langsgaan en het er over hebben. Wie weet krijg je nog een sateetje mee naar huis ook :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben de buren je niet gewaarschuwd dat ze gingen barbecuen? Dan kan je de was binnenhalen. Veder ramen een paar uurtjes dicht en niks aan de hand zou ik zeggen. Vooral niet als ze maar een paar keer per jaar barbecuen. Ik heb toevallig net 5 minuten geleden mijn bovenburen gewaarschuwd dat ik morgen ga barbecuen en ze vonden het prima. Ze zouden nog wel kijken welke kant de wind blaast.
Mijn antwoord is dus: tussen buren gaat het 't beste met onderling overleg. (anders de rijdende rechter erbij halen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh nee, niet de rijdende rechter! :)
AWM
14 jaar geleden
"En daar zult u het mee moeten doen!". Barf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk programma, de rijdende rechter! :D Jammer dat het altijd over van dit soort ruzies gaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zou ik zo ruzie hebben met die rijdende rechter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik de rijdende rechter zie moet ik altijd denken aan wat Youp van 't Hek over hem zei :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou..?
aanbellen en zeggen dat je er last van hebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan denk jij dat de buren meteen de barbecue uitmaken voor jou en een pizza gaan bestellen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar het kan wel helpen voor een volgende keer. Ze weten dan dat je er last van hebt. Het is niet zo dat alle buren "vijanden" van je zijn, met de meeste valt best wel gewoon te praten. Ik zeg dus +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ oeroeboeroe..nee dat verwacht ik niet, maar je kunt wel een gesprek hierover aangaan en wellicht schept het zelfs een band...
Een emmer water over de schutting gooien!

Ik denk dat je alleen in een extreem geval (te veel rook/stank) iets kan doen. Je kan natuurlijk ook vragen of hij de bbq kan verplaatsen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de zomer heb je sowieso wat meer last van elkaar, meer mensen zijn buiten. Laten we daar allemaal lekker van genieten en vooral niet zeuren over luchtjes, muziekjes etcetera. Het meest kwalijk vind ik wel dat er nu ook al geklaagd wordt over spelende kinderen op schoolpleinen. Ja hallo, er is toch niets mooiers dan spelende kinderen? (hoewel, spelende jonge poesjes is ook geweldig)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een gasmasker opzetten ??!

en anders uit de rook blijven of zelf barbequen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bekeer ze tot het vegetarisme. BBQ kan dan nog wel, maar zal minder stinken, tenzij ze hun vingers branden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De concrete vraag is, wat je aan de rook kan doen, als je er last van heb. Weinig, zou ik zeggen, want BBQ'en is niet per definitie verboden in een tuin. Het best kan je gewoon denken "Ah, de buren zitten gezellig te BBQ'en, leuk voor ze." En dan ga je gewoon verder met je eigen dingen.
"Daar moet U het mee doen" ;)