Vragen over vrijetijdsbesteding, waar die persoon werkt / waht hij/zij studeert, levensdroom (ambitie), etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, daar is die weer: de Mineur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ je van mij
"Vertel eens iets over jezelf."
"Wat doe je zoal?"

Toegevoegd na 2 minuten:
In ieder geval is het handig om vragen zó te formuleren dat er niet alleen "ja" of "nee" op geantwoordt kan worden (dus geen gesloten vragen). Als je open vragen stelt kun je gemakkelijker inhaken op wat er gezegd wordt door verdiepende vragen te stellen. Op deze manier kom je tot een gesprek inplaats van een interview.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje luchtig houden in ieder geval, anders wordt het zo'n krampachtige bedoening. Wees niet bang om vragen te stellen. Eigenlijk is alles goed. Maak een grapje tussendoor als het kan. Vrouwen houden van humor. Ga haar zeker niet naar de mond praten. Wees vooral jezelf!
Hoe iemand zijn karakter is? Wat iemand de komende 10 jaar wil doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom iemand zijn studie of werk leuk vindt, naar welke landen iemand over het algemeen op vakantie gaat en waarom.

Andere vragen kunnen afhangen van de wijze waarop je elkaar ontmoet: waarom is diegene daar, wat vindt diegene er wel leuk of niet leuk, waar zou diegene liever willen zijn en waarom.

M.i. leveren waarom-vragen altijd veel informatie op. Een waarom vraag moet nog wel logisch zijn in je gesprek, maar zo'n levert weer informatie op waarop je kan doorpraten.

De kunst is wel om in een gesprek ook wat over jezelf te vertellen zonder dat je het hele gesprek naar je toe haalt. Soms kan dat laatste gebeuren uit angst voor stiltes of uit zenuwen. Maar stiltes kunnen heel functioneel zijn en heel bindend zijn.

Je kan bij elkaar zoeken naar gemeenschappelijke zaken, maar ook juist de punten die 'tegenover' elkaar staan of dingen die je nog niet wist of nog nooit hebt gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Je wilt graag weten of iemand bij je past en of hij of zij een beetje de zelfde ideeen en diaalen heeft. Vraag hoe hij of zij in het leven staat wat hij of zij van het leven vindt. Wat hem of haar boeit waar ze wakker van kan liggen enz
13 jaar geleden
Hoe heet je, wat is je leeftijd en waar kom je vandaan?
Heb je kinderen?
Wat zijn je hobbies?
Heb je huisdieren?
Wat heb je voor baan, of ben je nog studerend?
Hou je van koken en wat is je favoriete recept?
Heb je broers en zussen, ouders nog in leven?
Heb je veel vrienden en vriendinnen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hou je van vakantie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de minnen echt niet. Van mij gewoon een plus hoor.
Wat heb je gestudeerd (of welke opleiding heb je gedaan), Welk werk doe je? Is het leuk werk? Wat zou je nog willen doen in je leven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je doel in het leven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf ook het een en ander vertellen over je eigen leven, en daarop inhaken, door vertrouwen te geven krijg je het terug, door iets van jezelf te laten zien, is het voor veel mensen vaak makkelijker ook meer over zichzelf te vertellen. Gewoon jezelf blijven en interesse tonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij hoef je n het begin niets te vragen gewoon omgaan met de persoon dan kom je veel te weten
ik hou soms me ware aard verborgen waardoor velen geen echt beeld van me hebben
dat is niet goed want dan gaan ze gissen.
als je veel vragen stelt vindt men je al gauw nieuwsgierig (diekerig )waardoor men je gezelschap gaat vermijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben met een massagecursus bezig, wil je proefkonijn zijn?