Wat moet je doen als je verbaal agressief benaderd wordt?

Mensen hebben tegenwoordig vaak een kort lontje en reageren verbaal agressief om hun zin te krijgen. Hoe kun je het beste reageren als je verbaal agressief benaderd wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Rustig blijven,de persoon recht aan blijven kijken .

Toegevoegd na 4 minuten:
Want verbale agressie is een vorm van machtsvertoon,alfagedrag.Hier op ingaan is juist wat de ''agressor'' wil.Maar misschien kan degeen die jouw zo benaderd zich niet anders opstellen,hangt ervan af of je hem of haar kent natuurlijk.

Rustig blijven,alm antwoorden en niet bang worden.Iemand die rust uitstraalt laat zien dat hij of zij boven verbale agressie staat.

Dit is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Rustig blijven. Op kalme toon reageren vanuit jezelf. Geen verwijten maken richting die andere persoon, maar tegen hem of haar zeggen dat jij het niet prettig vindt om op deze manier te worden aangesproken. Dat je best bereid bent op een andere manier naar hetgeen waar het over gaat wilt kijken, maar dat je dan graag duidelijk uitgelegd wilt krijgen waarom jouw denkwijze niet de juiste zou zijn.
Als je echt rustig blijft lukt het om de ander te kalmeren.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt zonet alle agresoren in slaap gewiegd ;-) ;-) + Liefs en fijne dag nog!
Cordaat omdraaien en weggaan. Iedere letter die je zegt kan er één teveel zijn. Begeef u tussen de mensen. Dit is geen teken van zwakte.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij werkt negeren vaak. Dan gaan ze zelf wel over hun toeren, maar daar hebben ze alleen zichzelf mee. Ik merk vaak (heb een cafe gehad en in veel winkels gestaan, dat als je mensen die aandacht zoeken/vragen dmv verbale "overmacht" negeert of ze iig laat blijken dat normaal gedrag meer aandacht krijgt, inbinden of weglopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In eerste instantie heel bewust rustiger gaan ademhalen zodat je bij wijze van spreken niet meegezogen wordt in de spiraal van deze verbale agressie.
Afhankelijk van de situatie kan je zelf iets zeggen om de boel te bedaren of net zwijgen en de ander laten uitrazen.
Hetgeen qua resultaat van doorslaggevend belang is (en zal zijn) is jouw eigen ware intentie of gedachte tegenover die ander.
Kan jij oprecht begrip opbrengen voor het tijdelijk onvermogen tot assertiviteit van de ander dan komt die ander automatisch sneller tot rust.
Indien jij innerlijk lelijke dingen over die ander denkt dan blijf jij de stroom van ongewenste effecten voeding geven.

Jij bent dus bewust of onbewust mede-verantwoordelijk voor zowel het uitlokken, het bestendigen of het oplossen van ongewenste situaties.
Want...
De chemie tussen mensen (= de non-verbale communicatie lijn) liegt namelijk NOOIT!

En daarmee wil ik zeggen dat je nooit moet doen alsof je begrip hebt voor de ander terwijl je dat in je binnenste niet hebt.

Denk hier maar eens héél goed over na en wees eerlijk met jezelf over hetgeen vooraf gegaan is aan eender welke agressieve situatie.
Je hoeft jouw eigen innerlijke agressie daarom niet rechtstreeks tot de verbaal agressieve te richten, het volstaat om op eender wie boos te zijn om via een nabijstaand persoon die agressie naar buiten te laten komen.

Geloof me, van zodra jij zelf een consequent rustige innerlijke leefsfeer hebt trek je dit soort situaties niet meer aan.
Je merkt ze dan hooguit nog op bij anderen als geheugensteuntje voor jezelf.

De meest duurzame manier om gevrijwaard te blijven van eender welk ongewenst fenomeen, waaronder verbale agressie, is dus bewust én consequent respectvol (Liefdevol) denken aan anderen. Dan ben je als het ware een wandelende magneet voor alles wat Jij het liefst van al wél wil aantrekken.

Zo simpel zitten wij allemaal in elkaar.
Zo rechtvaardig is het Universeel Communicatie-systeem der verbale en non-verbale interacties.
We trekken aan in verhouding tot hetgeen wijzelf bewust én onbewust denken, zeggen en doen.

Bewuster omgaan met jouw eigen ware intenties is dus dé Boodschap bij uitstek in eender welk situatie, op eender welke locatie, op eender welk moment!

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me