't Is misschien niet helemaal wat je vraagt, maar ik zou nou nooit bewust kiezen voor een persoon die wél een eigen bedrijf heeft. Mocht zo'n persoon toevallig mijn hart innemen, dan zou ik het misschien wel proberen, maar liever mijd ik dat als de pest. En volgens mij ken ik aardig wat mensen die hier hetzelfde over zouden zeggen.
Als ik een relatie heb, is dat met iemand die tijd heeft om te leven, tijd om te denken, te filosoferen, te groeien, te creëren. Iemand om een heel diepe band mee op te bouwen, een symbiose.
Iemand die zich volledig in moet en/of wil zetten voor zijn of haar werk, of dit nu een eigen bedrijf is of niet, kan mij dat nooit bieden. Ik houd van vrije mensen die zo min mogelijk beperkt worden.
Er bestaat zo verschrikkelijk veel naast het bedrijfsleven, allerlei dingen waar ik zo van kan genieten, waar ik zoveel van houd, en dat alles moet ik kunnen delen met mijn wederhelft, en dat gaat in mijn optiek niet als diegene de stress, drukte en verantwoordelijkheid heeft van een eigen bedrijf.
Hopelijk heb je iets aan mijn geraaskal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geraaskal? Gekkerd. Prima antweurd waar ik mij geheel in vinden kan. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, gelukkig maar.
Het rolde er zomaar uit. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha klinkt heel bekend. Ik heb zon partner ...... Ti's pittig. Entis dat ik zielsveel vam hou. Maar de situatie is geen aanrader. Je moet stevig in je schoenen staan en er een "eigen" leven naasthebven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak willen wij een partner met geld status etc...daar moet voor gewerkt worden, als je een eigen bedrijf hebt, moet je heel veel samen werken om te bereiken wat je wil/kan...daarom ben ik het eens met Garlic, dat een eigen zaak niet per definitie hoeft te betekenen, werken en nog eens werken, en daarna niets meer...juist het tegenovergestelde je onderneemt meer en je groeit meer, vrije tijd moet je maken ook al ben je eigen baas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Garlic, sivan, ik begrijp jullie reacties, maar dit is een erg persoonlijk antwoord waar veel mensen zich niet in zullen kunnen en hoeven te vinden.
Ik zou al geen relatie kunnen hebben met iemand met een "gewone" fulltime baan, en daar komt over het algemeen veel minder verantwoordelijkheid bij kijken.
Een relatie waarin "vrije tijd gemaakt moet worden" en het samenzijn gepland wordt, is aan mij niet besteed.
Daarbij komt kijken dat mijn "werkzaamheden" voornamelijk 's avonds en 's nachts plaatsvinden, en er zullen niet veel ondernemers zijn die vrij zijn op de momenten dat ik dat ben, namelijk overdag, doordeweeks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@nyx: misschien is een leuke horeca-ondernemer iets voor je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alknobe, ik begrijp niet helemaal wat je probeert te impliceren.
Heb je er toevallig nog ergens een liggen, ofzo?
Annswers
13 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, dat geeft mij inspiratie

Andere antwoorden (7)

Ja. Die kiezen voor een man die meer tijd heeft voor haar (en of kinderen).

Voornamelijk kiezen vrouwen echter onbewust voor status, maar dit geldt niet voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zullen niet veel vrouwen zijn die dit als een "bewust" criterium in hun keuze zullen hanteren.

Vrouwen die hebben meegemaakt wat het betekent, zo'n eigen bedrijf zullen dat wel eerder naar voren halen
als vrouwen die dat niet weten.

Ik vraag mij af of al die vrouwen die achter die boeren aanzitten wel beseffen wat zo'n eigen bedrijf kan inhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, grappig, ik moest ook meteen denken aan Boer zoekt vrouw. Die vrouwen zien dat als een soort ideaal, lekker in de hooiberg met zo'n boer. Zo'n boerenbedrijf, dat is nog eens een fijn kapitaaltje voor de toekomst. Maar het is keihard werken en weinig tijd hebben voor andere dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn meer zelfstandigen dan alleen maar boeren!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je solliciteert feitelijk gewoon naar een baan als boerin, maar dan zonder eigen loon en met een leuke collega erbij om een relatie mee te beginnen omdat je daar straks geen tijd meer voor hebt. Ik begrijp ook al die vrouwen niet echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sivan: het is een voorbeeld.
Het zou me niet uitmaken. Dat weet je dan vanaf het begin en dan kun je altijd bekijken in hoeverre je hier deel van zou kunnen en willen uitmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zijn er ja..maar stel dat je iemand ontmoet, je maakt plannen en gaat trouwen, heel de mikmak, kinderen...

Na verloop van tijd krijgt je man een kans om zelfstandig te worden en dan...weg idealen??

Er kan soms heel wat op je pad komen wat carriere betreft, maar ook van jou kant, dus bewust kiezen doe je in het begin van je relatie, als het kantoormannetje uitgroeit naar eigen baas, tja, dilemma!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker en ik ken er een paar. Dit zijn wel vrouwen die eerst getrouwd zijn geweest of een relatie hebben gehad met een ondernemer.
De reden daarvoor is dat er heel veel tijd in een eigen zaak gaat zitten. Het kan twee kanten opgaan of je bent succesvol en dan heb je het druk vanwege je succes of het gaat slecht dan heb je het druk om je hoofd boven water te houden.
Een gulden middenweg waarin je een goed bestaan hebt en de tijd voor je partner/gezin goed kan verdelen bestaat wel maar komt veel minder voor dan bij mensen in loondienst.
Andersom (een vrouw met een eigen bedrijf) is nog moeilijker omdat een man veel meer een vrouw voor zichzelf en gezin wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben gelukkig allang onder de pannen met een man die gewoon lekker in loondienst werkt, maar ik zou mezelf inderdaad wel tien keer achter de oren krabben voor ik een relatie zou (willen) beginnen met iemand die een eigen bedrijf heeft.

Dat kost namelijk een enorm stuk van je privéleven, en met een beetje pech heb je nauwelijks financiële zekerheid.

Het zou wel uitmaken of het iemand is die al jaren met succes een bedrijf runt, met personeel en goede vooruitzichten of een beginnende ondernemer die al zijn tijd er nog in moet stoppen en zelfs schulden moet maken.

Ik geloof niet in ' liefde overwint alles' en ben zeker op het gebied van vaste relaties bijzonder pragmatisch. Een onverbeterlijke romanticus zou vermoedelijk nog met een zwerver kunnen trouwens, maar mijn ding is het niet.

En ik garandeer je dat heel veel vrouwen het wel of niet werken van hun man en het type werk dat hij doet, mee laten spelen in de keuze wel of niet een serieuze relatie beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degenen die zichzelf goed kennen en bijv weten dat ze veel zekerheid willen kunnen dat zich al jong realiseren dat ze liever geen man willen met een eigen bedrijf, tenzij ze zelf een hele goede baan hebben waardoor het minder uitmaakt

Ik denkt dat het vaker ook een onbewuste keuze is, voor jonge mensen dan, als je zelf net werkt, of nog op school zit kun je je er denk ik nog niet alles bij voorstellen wat werken inhoudt en wat de verschillen zijn tussen loondienst en een eigen bedrijf.

Op oudere leeftijd lijkt het me dubbel, mannen die op wat meer gevorderde leeftijd een eigen bedrijf hebben, draaien dat vaak al een tijd en hebben daar ook een soort "garantie"mee verdiend dat het werkt voor ze (let wel, ook in loondienst ben je toch niet meer veilig tegenwoordig). Wat oudere vrouwen begrijpen aan de andere kant wel beter wat het inhoudt en kunnen na een slechte ervaring misschien denken: dat doe ik nooit meer