Wat was er aan de hand met astronaut/ruimtevaarder Don Pettit na de landing en hoe gaat het nu met hem?

Veel te lezen over André Kuiper, maar ik kan geen info vinden over Don Pettit, die na de landing niet in beeld kwam. Wat was er werkelijk aan de hand met hem en hoe gaat het nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het ook helemaal gezien en wil dit ook wel graag weten. Hij kwam er wel wat beroerder uit dan de andere 2, maar dat lijkt me nou niet echt een rede om hem uit beeld te houden. Goeie vraag +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank!
Heb inmiddels gevonden, dat hij met André naar
Houston vliegt, dus het zal okee zijn met hem.... maar wat er nou aan de hand was?????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanmorgen heb ik op de radio geleerd dat de terugkeer in de dampkring vergeleken kan worden met de meest heftige kermisattractie en dan 10 x erger, de landing vervolgens komt overeen met een frontale botsing van zo'n 30 á 40 km/h. De kans dat je jezelf daarna dus even niet zo happy voelt is dus heel groot denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oja, dat moert vreselijk zijn.... dat hebben ze dus alle drie meegemaakt. Maar de commandant en André waren in beeld en Don Pettit niet, vandaar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht kan je de engelstalige media van zijn land gaan lezen. Daar zullen waarschijnlijk vele details te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank Gdan, dat denk ik ook!

Het beste antwoord

Er werd tijdens de uitzending gezegd dat hij was flauwgevallen. Ze hebben hem daarom buiten beeld gehouden.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord!
Dat heb ik ook meegekregen, maar dat was niet zeker, vandaar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik dan weer net niet gehoord, maar het is wel het meest logische wat ze kunnen zeggen op zo'n moment. Is dat in het Nederlands gezegt?? Misschien was "een op hol geslagen darm" de echte rede wel, waardoor hij zijn ruimtepak vol had gekakt :p om dan te bedenken dat die lucht (met helmklep dicht) niet naar buiten kan, is het "flauwval scenario" best mogelijk, hihi :p Jammer dat de minzetter er niet even bij zet "waarom" het antwoord niet waardevol is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was bij mijn weten in het Nederlands gezegd; niet als feit, maar als mogelijkheid.
Min is niet van mij, inderdaad jammer dat die niet wordt gemotiveerd.... :-(
walter
11 jaar geleden
Ook al gaat die -1 niet van je saldo af, toch +1 ter compensatie. Het is inderdaad wel gezegd dat het 'scheen' dat hij was flauwgevallen. Als je hem van die glijbaan zag afgaan, leek het erop alsof tie op dat moment flauwviel.
Hij was ook het meest beweeglijke met zelf z'n benen optillen richting die glijbaan. Dat was misschien net te veel voor hem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dat geval, een + voor bamibal ;)