Waarom gaan er maar zo weinig mensen stemmen op 4 juni bij de Europese verkiezingen?

Op 4 juni gaan we stemmen voor het Europees Parlement. er wordt nu gezegd dat 40% van onze wetgeving in Brussel wordt bepaald. Het is toch vreemd dat straks tussen de 25% en 30% van de Nederlanders dat gaat bepalen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat er geen of te weinig inzicht wordt gegeven aan het grote publiek of er ook daadwerkelijk resultaten worden geboekt door een Nederlandse vertegenwoordiging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat Europa weinig leeft onder de Nederlandse bevolking. En omdat het gros van de mensen van mening is dat landen als Bulgarijë, Polen, Litouwen etc. een veel grotere invloed hebben als een 'Oost-blok' dan als één enkel land...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm dat europa weinig leeft dat zie ik ook wel, maar dat oostblokverhaal, het gaat over de europese verkiezingen hoor, niet over het eurosongfestival.. :P
Dat weten we toch pas 5 juni?
Maar een reden kan zijn; de ver van mijn bed show.
Of; wat maakt het uit wat ik stem, ze doen toch waar ze zin in hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is omdat je niet hoeft te stemmen. In Belgie is er een stemplicht, dat scheelt al een jas. Of dit voor de EU ook zo is weet ik niet.

Maar de meeste mensen interesseert de EU niet zoveel (noem het geen Europa, het is EU, landen buiten de EU horen OOK bij Europa!). En zij die er een mening over hebben, zijn vaak alleen maar tegen, en dan ga je ook niet stemmen.

Maar niet klagen, we mogen allemaal stemmen. Zij die niet stemmen, hebben aangegeven het allemaal wel best te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de Europese Unie te ver van een ieders bed staat, en bovendien veel mensen dan op vakantie zijn.