Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gewoon?

Waarom geven mensen "gewoon" als antwoord als ze "geen zin" hebben om een vraag te beantwoorden? (Goeievraag buiten beschouwing gelaten!) Bijvoorbeeld: "Moeder: Waarom heb je gespijbeld?" "Jantje: Gewoon..."

Gemakzucht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een mooie invulling toch. Zeg maar terug: "je bedoeld gewoon gemakzucht?" Vul het zelf maar in en koppel dit terug.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

omdat ze hopen dat ze er dan makkelijk van afkomen. dan hoeven ze niets uit te leggen
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het is een excuus, neem me niet kwalijk, ik weet dat het niet precies klopt, maar toch...

Dat zit allemaal in dat ene woordje "gewoon"...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon is geen antwoord... maar wel erg makkelijk te zeggen en ook nog + 1... maar goed gemak denk het ook idd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien vindt diegene aan wie iets gevraagd word, het wel heel vanzelfsprekend, dus "gewoon'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Gewoon" geeft volgens mij aan dat het voor de antwoordgever gewoon, dus normaal is, maar dat hij niet kan uitleggen waarom dat zo is. Vaak gaat het antwoord gepaard met een schouderophalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon, is een gewoonte antwoordt.
Zoals er zoveel zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoor ook wel eens 'gewoon' als gemompeld antwoord, als de vraag byzonder nieuwsgierig of opdringerig is. Je zou dan kunnen zeggen :'t gaat je niets aan', maar dat klinkt veel botter dan een ontwijkend 'gewoon....'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor ons is het een vraag en voor hun is dat gewoon of normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk omdat het op het moment dat de actie plaats vond, het de meest normale zaak van de wereld leek. Het besef dat niet iedereen het zo normaal vindt blijkt dan achteraf pas als iemand er op aangesproken wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding