Hoeveel mensen zijn ons voorgegaan?

We zijn nu met ongeveer 6,8 miljard mensen op deze aarde, maar hoeveel mensen zijn er ons al voorgegaan, met andere woorden; hoeveel mensen zijn er reeds gestorven sinds het 'begin' ven de mensheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een cijfer van 100 - 120 miljard lijkt me al schromelijk overdreven
In onderstaand Wiki artikel maakt men er gewag van
Ten tijde C. waren er volgens zeer ruwe schatting nog maar een 200 miljoen op de Aarde.
Pas na 1850 zijn we in een enorm tempo beginnen aangroeien.
En de laatste 50 jaar is dat stilaan gevaarlijke proporties aan het aannemen.

Toegevoegd na 3 minuten:
6 % daarvan leeft vandaag de dag nog. (7 miljard)´
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je er vanuitgaat dat elke generatie inhoud dat de totale wereldbevolking 'vervangen' wordt en een generatie op 30 jaar stelt, kom je heel grof geschat tot 1800 op 1800/30 * 500*10^6 = 30*10^9 Van 1800 tot 1950: 150/30 * 1.75*10^9 = 8,75*10^9
Van 1950 tot heden: 60/30 * 4.5*10^9 = 9 In totaal dus 47 miljard. Wanneer je dan alles van voor C. er nog bijneemt, dan kom je op zo;n 50 miljard uit. Dit aantal kan op veel meer of minder uitkomen wanneer de levensduur van een generatie korter of langer is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die hogere cijfers komen van Wiki : ik vind ze eigenlijk ook overdreven .... het is bijna niet uit te rekenen .
Vroeger werden heel veel kinderen geen 3 jaar.
50 lijkt me dan wat weinig : 75?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw antwoord, grt