Wat moet ik doen met een in bewaring gegeven doos met persoonlijke spullen?

Zo'n 15 jaar geleden kreeg ik van een vage kennis (iemand die bij mij in de straat woont) een doos met persoonlijke spullen: bankafschriften e.d.. Want hij vertrok voor een tijdje naar het buitenland. Ik ben honkvast - daarom kreeg ik de spullen toevertrouwd.
Sindsdien niets meer vernomen. Ik weet zijn naam, maar ook Google levert niets over hem op.
Stel dat ik ga verhuizen, wat moet ik dan met de doos doen?

6 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zolang de doos je niet echt in de weg staat, zou ik hem gewoon bewaren. Mocht je gaan verhuizen en je hebt hem nog steeds niet gevonden, dan zou ik hem weggooien en (als hij toch nog opduikt), zeggen dat die bij de verhuizing verloren is gegaan. Misschien dan eerst kijken of er niet echt waardevolle spullen in zitten.
SentWierda
6 jaar geleden
Waarom van het bovenstaande niet een antwoord gemaakt i.p.v. een reactie?

Antwoorden (1)

Je hebt iets toegezegd, beloofd, daar zou ik me aan houden ook ingeval van een verhuizing.

Je hebt de doos in ontvangst genomen, beloofd om deze te bewaren voor een vage kennis. Hij vertrok naar het buitenland voor een tijdje. Is er nooit gesproken over deze termijn?

Draai het eens om, SentWierda, jij geeft persoonlijk spullen in bewaring bij iemand, dan verwacht je toch niet dat deze verwijden/weggegooid worden na verloop van tijd?

Mogelijk kan je wel familie van deze man vinden en de doos overdragen.
Als dit niet lukt, zou ik bij een eventuele verhuizing de buren inlichten en het verder op zijn beloop laten met bedoelde doos op zolder, in de kast of in de berging.

Toegevoegd na 4 minuten:
3e alinea: ... dan verwacht je toch niet dat deze verDwijnen/weggooid worden na verloop van tijd?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SentWierda
6 jaar geleden
Een termijn is niet genoemd, maar de indruk is gewekt dat het gaat om hooguit een of twee jaar.
Ik ken geen familie en heb ook geen aanknopingspunten. En mijn buren kennen hem of helemaal niet of niet beter dan ik.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik begrijp het wel, SentWierda, maar dan nog. Liever een doosje in de kast/op zolder, het eet geen brood en mijn geweten zou me niet met rust laten, vrees ik. De vraag is misschien, waarom wil je het weggooien, staat het na 15 jaar eigenlijk gewoon in de weg?
SentWierda
6 jaar geleden
Ik denk dat velen al na 5 jaar hun geduld verliezen...
De doos wil ik niet weggooien maar een goede bestemming geven - en dat lukt niet.