Waarom wordt er altijd van pedofiele mannen gesproken en bijna nooit over pedofiele vrouwen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Omdat het meestal mannen zijn. Klinkt heel suf. Dat doen we wel vaker. Zelfde over een serie moordenaar. Spreek je ook in manlijke vorm terwijl er heus wel vrouwen zijn die dit ook gedaan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honderden vrouwen in Nederland lopen rond met een groot geheim: ze zijn pedofiel. Ze dromen van seks met kleine kinderen en sommigen vergrijpen zich er ook aan. De vrouwelijke pedofiel valt minder op. ,,Een man met een kind op schoot is meteen verdacht, terwijl er bij een vrouw niet raar wordt opgekeken.''
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel wat bout om te stellen dat mannen met kinderen opschoot verdacht worden pedo te zijn
erg raar
Omdat deze gevallen bijna nooit gerapporteerd worden.
Ze bestaan zeker, maar exacte cijfers zijn er niet.

Ook de manier van handelen is verschillend. Waar hun mannelijke soortgenoten dikwijls (brute) kracht gebruiken, zijn de vrouwelijke pedofielen veel subtieler. Ze overtuigen de kinderen met smoesjes van liefde en geheimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk maar in de USA. Daar komen vaak vrouwen voor de rechter, die het met kleine jongens of meisjes gedaan hebben, naar mijn gevoel meestal ouder dan 12 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn er veel minder door dat vrouwen vaak een lagere geslachts drift hebben (de drang voelen om sex te willen hebben)en ze zullen subtieler zijn en het tabe is nog veel groter
zo zal het voor jongens nog moeilijker zijn er over te beginnen om dat ze toch wel geacht worden stoer te zijn als het om sex cq intime zaken gaat

Toegevoegd na 1 minuut:
tabe is taboe