Wat bedoelt Charlie Hebdo met 'Alles is vergeven'?

De nieuwste uitgave van Charlie Hebdo heeft een afbeelding van de profeet Mohammed op de cover met een traan op zijn wang. Hierbij houdt hij een bord vast met de tekst "Je suis Charlie" en "Alles is vergeven".

Ik denk dat ik de traan begrijp: Mohammed is er niet blij mee dat zijn volgelingen deze terreuractie gedaan hebben.
Het bordje 'je suis Charlie' zou dan betekenen dat ook Mohammed zich solidair verklaart met de makers van het weekblad.

Maar het 'alles is vergeven' begrijp ik nog niet. Wie vergeeft wie hier? Bedoelen de makers van het weekblad te zeggen dat ze de daders vergeven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Volgens de Franse media zegt Mohammed in deze cartoon dat hij de cartoonisten vergeven heeft dat ze hem belachelijk hebben gemaakt.

"The cover showed a man in a white turban it says represents the Muhammad. He is holding a sign reading "Je suis Charlie" ("I am Charlie") and with a title reading "Tout est Pardonne" ("All is Forgiven"), which French media interpreted as meaning Muhammad is forgiving the cartoonists for lampooning him, the story said."
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uiteraard zijn er ook andere interpretaties mogelijk. Zo zou het ook een cynische boodschap kunnen zijn met de betekenis van: "We lopen met een bordje je suis charlie en alles is weer vergeven.."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als het Mohammed is die de cartoonisten vergeeft, hoe kan hij dan tegelijkertijd zich identificeren met de cartoonisten door dat bordje 'ik ben Charlie'?