In hoeverre kan een mens daadwerkelijk z'n eigen toekomst bepalen?

Welke dingen kan men nu regelen/doen waarvan de uitkomst (nagenoeg) zeker is?

Toegevoegd na 13 minuten:
als voorbeeld: stel ik ben een 20 jarige die voor z'n 30ste getrouwd wil zijn, 3 kinderen wil hebben en op z'n 40ste een lingerie-winkel wil beginnen in Staphorst. Hoe pak je dit aan en welk plan maak je?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het antwoord op je vraag is veel eenvoudiger dan je denkt.

Je moet realistische doelen stellen, en dan het gewoon doen.

Alle doelen die je jezelf stelt en waar geen anderen voor nodig zijn, die moet je gewoon meteen doen. Trouwen is natuurlijk iets dat je met twee personen doet, dus dat kan je niet met 100% zekerheid voorspellen. Kinderen krijgen ook niet.

maar voor de rest heb je nagenoeg alles in eigen hand. Veel geld verdienen? Dat kan, als je maar bereid bent om 80-100 uur per week te werken en je prive leven op te geven. Opleiding (mits het juiste niveau), gewoon doen.
itsme
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

In deze wereld alleen op papier via de notaris. En dan zelfs na zijn dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In België is dat heel simpel: vanaf je 6e verjaardag (dus wanneer je leerplichtig bent). Naar school gaan, je kennis verruimen, je karakter kweken en een deel van je toekomst bepalen door een diploma te behalen. Een vliegtuig kan echter altijd uit de lucht vallen, zodus ook een ziekte kan je leven steeds omverblazen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Welke dingen kan men nu regelen/doen waarvan de uitkomst (nagenoeg) zeker is?"
Als 't zeker is, dan valt er uiteraard niks meer aan te regelen/doen! ;)
Als je voorspelligen wilt doen, moet je vooral ontzettend veel vage flauwekulonzin in een boek zetten, zoals Nostradamus. Dan kan je 't altijd wel zo interpreteren dat 't een echte voorspelling lijkt.
Het antwoord op je vraag: voor 99,99999999 procent als je er vanuit gaat dat je invloed hebt op wat komen gaat; voor 0,0000000000% als je ervan uitgaat alles vantevoren al vast staat (door bijv. wiskundige formules in een theorie van alles).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervan uitgaande dat er ieder moment een komeet kan inslaan,is niets zeker of met zekerheid te voorspellen.

Maar,het onverwachte verwachten is een manier om je toekomst met redelijke zekerheid te voorspellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet,alles overkomt je en geloof maar niet dat er gerechtigheid bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enigste wat zeker is in dit leven, is dat je ooit dood gaat! De rest zul je zelf voor moeten leren, studeren, sparen! Kortom hard werken aan een droom kan een redelijk resultaat opleveren, maar zal nooit 100% garant bieden qua slagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorgen dat je een vaste en een goede inkomsten hebt...
Dan zal de rest van je toekomst ook goed komen.!