wat kun je doen tegen zakkenrollers?

alweer de tweede keer dit jaar werd ik bestolen, eerst tijdens een carnavalszitting en nu op hatert kleurrijk een evenement. in nijmegen . zowat 250 euro samen die ik zelf ook zo hard nodig heb. Heb er beslist geen goed woord voor over. Moet je ervan aangifte bij de politie doen?..natuurlijk mag j niet discrimineren bij de poort maar als mensen als een betrapt zijn en dat is gebeurd dan zouden ze er niet meer mogen. Ook was het verstandig geweests bij de ingang een bord te hangen met pas op zakkenrollers,helaa ZIE je dit fenomeen eerst meer uIt het buitenland vandaag steeds meer HIER hoe komt dat.? kun je je geld maar beter vooraan in je borstzakje dragen, hoe moeten vrouwen het dan ze dragen meestal een tas dan ben je dus kwetsbaar

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De handigste oplossing is het om een stevig washandje aan een stuk knoopelastiek vast te zetten en dat onder je lange broek (of rok) op je buik te dragen. En je portemonnee dus in die washand te bewaren. Moet je wel een vrij platte beurs voor hebben, zo'n dikke damesportefeuille is niet geschikt.

Toegevoegd na 4 minuten:
knoopelastiek = knoopsgatenelastiek
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Creatieve oplossing +
Castle
9 jaar geleden
Er zijn ook tasjes die je kunt kopen die gebaseerd zijn op deze gedachte. Ik heb er ook één.
Amadea
9 jaar geleden
Maar zo'n tasje hang je om je hals, of niet? Gewiekste zakkenrollers zien het koord en hebben dat in een oogwenk doorgeknipt of gesneden. Dan ben je het tasje met inhoud alsnog kwijt. Wat op je buik onder je broek vast zit is vrijwel onmogelijk te bemachtigen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Stop het papiergeld onder je voet in de schoen. En stop maar een klein deel van het geld in je portemonnee. Knappe dief die er in slaagt je schoen te rollen ! Ik draag mijn portemonnee nooit in de achterzak, maar in een broekzak aan de voorkant. Daar kunnen ze al een stuk moeilijker bij dan je achterzak én je houdt er makkelijker zicht op én je hebt je handen in de buurt. Maar zo creatief als de oplossing van Amadea is hij natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo'n washand met koord om de nek idd, dat droegen wij als we per trein naar het buitenland reisden. Door iedereen van goede raad voorzien [niets voor iemand mee de grens over nemen: niet doen!]. Nooit werd iemand beroofd, maar de tijden veranderen, dus is het zeker raadzaam om het nu onder je kleding te verbergen... Echter ik vind het ook heel raadzaam om je geld te splitsen, nooit alles in je portemonnee, daar niet meer dan wat je binnen een paar uur nodig denkt te hebben. En natuurlijk nooit of te nimmer je spullen/geld/papieren in open zicht te voorschijn toveren zodat iedere dief in de omgeving kan zien wat je hebt en waar je het weer opbergt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea: +
Castle
9 jaar geleden
Zo'n tasje hang je op je lichaam net onder je kleding. Echter wel op zo'n manier dat jij er goed bij kan.

Andere antwoorden (2)

Ik heb sinds enkele jaren een crossbody-tas. Die heeft maar één brede draagband waar je je hoofd en ene arm doorheen steekt. Die tas draag je dus niet op je rug maar op je maag of buik naar gelang je de draagband verzet. Ik kocht hem in Turkije maar hier kan je er ook wel aan komen. Hij ziet er dus uit als een mini-rugzakje met maar 1 draagband maar je draagt hem van voren en niet op je rug. Hij heeft heel veel vakken en er kan enorm veel in. Als ik ergens heen ga waar ik onraad van zakkenrollers vermoed doe ik mijn jack of vest er nog overheen zodat niemand de draagband over mijn rug kan zien en ineens door zou kunnen snijden. De draagband loopt vanaf mijn rechter schouder naar een plek onder mijn linker oksel, dus naar mijn linker zij. Ik vind die tas ideaal en ben nog nooit beroofd.

Toegevoegd na 16 uur:
Ik wil hier nog iets aan toevoegen: Als ik op vakantie ben en de crossbody-tas draag ga ik niet voor ieder wissewasje geld uit mijn portemonnee die in dat ding zit halen. Als ik het hotel verlaat doe ik eerst wat kleingeld, niet meer dan 5 of hoogstens 10 euro in een jaszak, meestal de binnenzak. dan hoef ik niet voor ieder kopje koffie de hele handel ten toon te spreiden.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wilde + geven... had ik al gedaan :-)))
Ik heb ooit een serie gezien over Engelse zakkenrollers in de metro. Die waren altijd heel blij met dat bord "pas op zakkenrollers" de eerste reactie van mensen die dat bord zien is namelijk: Voelen in de zak waar ze hun portemonnee hebben. Dan wist zo'n zakkenroller meteen waar de buit zich bevond.

Ik heb zelf geld (met evenementen) los in mijn zak zitten. De steekzak van mijn broek. Afhankelijk van het weer trek ik ook wel een jasje aan met een afsluitbare binnenzak voor mijn mobiel.

ID kaart doe ik los in mijn andere broekzak. Dan heb ik alles los van elkaar.

Bordjes over zakkenrollers heb ik niet nodig. Ik hou daar altijd al rekening mee. Maar dat zit ook wel een beetje in mij.

Toegevoegd na 2 minuten:
En ja als je zakken gerold zijn is het wel slim om daarvan aangifte te doen. Het is een vorm van beroving. Mochten ze de dader pakken dan kun je eventueel de schade verhalen. Zonder aangifte weet niemand dat jij een van de slachtoffers was.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus HeerV. eigen ervaring is zo belangrijk, komen meestal goede adviezen uit voort! Plus! +