Waarom zijn vrouwen hierin zo anders dan mannen? Ik zie het altijd om mij heen,zelfs de meest efficiënte vrouwen doen het.

Gaat een vrouw een deur openen,dan pas, als ze bij die deur is,(ongeacht auto of voordeur) gaat ze haar sleutels in haar meestal omvangrijke handtas staan zoeken. Staat ze bij de kassa van een supermarkt, weer in die tas duiken voor haar portemonnee,terwijl de meeste manen hun sleutels c.q.portemonnee al van te voren in de aanslag hebben. Ook bij het gebruik van pasjes zie je dat. Tell me why?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn moeder zie ik dat ook dikwijls.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee. Ik pak mijn sleutel voordat ik het tuinpad oploop, en pak mijn portemonnee zodra de boodschappen op de band staan.
Cryofiel
13 jaar geleden
Mij is dat juist opgevallen bij oudere mensen, ongeacht of dat mannen of vrouwen zijn. Staan die bij de kassa, staan ze gewoon te wachten terwijl de caissière de boodschappen scant. Pas als de caissière helemaal klaar is en het bedrag noemt, gaan ze verwoed op zoek naar de portemonnee. Jongere mensen pakken hun portemonnee al terwijl de caissière nog aan het scannen is. Sommige doen de portemonnee zelfs al open om te kijken hoeveel papiergeld en welke muntjes erin zitten, zodat ze meteen kunnen beginnen met betalen wanneer het bedrag bekend is, en ook meteen kunnen zeggen "Ik heb er wel 15 cent bij" als dat handig is bij het betalen. Bij oudere mensen heb ik het idee dat ze totaal verrast worden wanneer de caissière het bedrag noemt. Ik hoor ze als het ware denken: "Goh, moet ik betalen? Dat is anders nóóit!" Onzin natuurlijk, maar zo komt het gedrag op mij over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik toch nog een "jong" mens! Ik vraag ook altijd(als het mogelijk is) Zal ik er ...cent bij doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik niet, want in de supermarkt betaal ik zelden tot nooit contant. Ik haal mijn pinpas door het apparaat zodra het eerste artikel is gescand, toets de pincode in, pak de boodschappen in, druk op OK zodra de cassière het bedrag noemt, pak de laatste één of twee dingetjes die nog niet in mijn tas zaten, pak de bon aan, zeg dankjewel en tot ziens, en ik ben alweer weg. Maar het zou wel interessant zijn om te kijken of het wel bepaalde groepen zijn die spullen vroeg of laat opzoeken, of dat het alleen zo lijkt omdat het ons van bepaalde groepen opvalt. Waar het mij laatst opviel: de laatste verkiezingen. Ik kwam uit mijn werk, dus was het handig om te stemmen op het station. De rij was natuurlijk gigantisch. Toch had ik vijf minuten later al gestemd. Iedereen had namelijk in de rij zijn stempas en ID al tevoorschijn gehaald. Dus ik vroeg me af: wat maakt deze mensen zo anders dan de mensen achter wie ik de vorige keer stond bij het stemlokaal vlakbij huis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien gaan de dames die ik bedoel niet stemmen,of zijn ze bij een officiële gelegenheid iets efficiënte, of er stond een man voor ze en je weet,goed voorbeeld doet goed volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, ik snap het, dus dan zijn de mannen in het stemlokaal om de hoek altijd zo inefficiënt omdat er een vrouw voor ze stond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is me nog nooit opgevallen, zal er eens op letten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suzy, Persies.

Het beste antwoord

Dit is een complot. Een gruwelijk lang verborgen complot van 'jullie mannen' om 'ons vrouwen' tot hulpeloze stumperige wezentjes om te vormen. Met name de mode-ontwerpers zijn hier schuldig aan.

En het werkt zo:

Vrouwenkleding heeft vaak geen zakken. Jassen voor vrouwen worden vaak zonder binnenzakken gemaakt. Nette pantalons voor vrouwen hebben nauwelijks plaats voor een zakdoekje, laat staan voor een sleutelbos of een portemonnee.

Terwijl vrouwen toch echt meer zut nodig hebben dan mannen: neem b.v. het noodmaandverbandje/tamponkokertje, de ibuprofen, de lipstick (optioneel), de mascara (optioneel), allemaal zaken die de man nooit mee hoeft te slepen.

Gevolg: vrouwen slepen te pas en te onpas een tas met zich mee om de noodzakelijke en optionele objecten in rond te slepen en zijn deze rommel herhaaldelijk kwijt.

Dus dames: doorbreek dit afschuwelijke patroon en weiger kleding te kopen als er geen fatsoenlijke zakken in zitten!

That's why!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij,ben je het heupflaconnetje met drank vergeten.
Maar je kunt toch gewoon iets eerder metgraaien in je plunjezak beginnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe duurder het pak hoe kleiner de zak.....

Andere antwoorden (7)

Ik heb die ervaring helemaal niet. De meeste vrouwen die ik ken hebben, efficient als ze zijn, hun pinpas al door de automaat geroetsjt nog voor de kassajufrouw klaar is met scannen.
Ik geloof dus niet dat je beredenering klopt.
Of het moet zijn dat ik heel 'mannelijke' vriendinnen heb?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is denk ik simpel te verklaren doordat dames vaak een tas hebben, waarin ze al hun belangrijke zaken veilig met zich mee slepen. mannen hebben hun spullen daarentegen vaak gewoon los in de broekzak zitten.

iets uit de broekzak pakken gaat een stuk sneller dan iets uit een volle tas zoeken. Mannen hebben daardoor hun spulletjes dus meestal al snel de aanslag, terwijl de dame soms eerst moet zoeken.

Iets uit de broekzak grijpen gaat trouwens ook makkelijker tijdens het bewegen, dan iets uit een volle tas zoeken.
13 jaar geleden
Uit mij vrij omvangrijke met veel spulletjes gevulde schoudertas, pak ik altijd feilloos binnen een seconde mijn portemonnee, sleutels of mobiel.
Na al datgene wat je hierboven beschrijft frustrerend vaak te hebben meegemaakt, kocht ik een tas met allemaal handige vakjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je dat toevallig een paar keer gezien hebt? Ga jij er van uit dat dat ook zo is.
Maar dat zal per vrouw dus wel degelijk verschillen hoor.Als ik in de supermarkt bij de kassa sta te wachten heb ik mijn pinpas allang in de hand . En dat was een tip die mijn eigen moeder me gaf.Zorg ervoor dat ie gereed is voor gebruik en voorkom onnodig file achter je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je veronderstelling klopt lang niet altijd hoor. Als ik thuis kom pak ik de huissleutel al als ik uit de auto stap. In de supermarkt zet ik de spullen op de band en pak dan meteen mijn pasje; betalen doe ik vrijwel nooit meer cash. Dat pasje heb ik dus in mijn hand lang voordat mijn aankopen gescand zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat zij alles snel willen afhandelen en kiezen van de juiste volgorde .
Omdat ik het vaak in de super zie bij de kassa :
Boodschappen op de band . portemonnee pakken .
En dan in de ene hand de portemonnee en dan met de andere hand de boodschappen in het karretje .
Ik pak mijn boodschappen met twee handen in het karretje . en dan pak ik mijn portemonnee.
En dat gaat veel sneller !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij is het zo dat, wat al eerder is verteld, mijn zakken bijna altijd te klein zijn en ik loop liever niet het hele winkelcentrum door met een portemonee in mijn hand, dus dan graaf ik maar in mijn tas bij de kassa, wat trouwens ook niet zo heel lang duurt.