Is er een site waar je kunt lezen hoe mensen ong 100 jaar geleden hun vrije tijd besteden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Barcelonaman;

In aanvulling op het vorige antwoord: als je bedenkt dat de armste mensen meestal de grootste gezinnen hadden weet je eigenlijk ook al wat die deden in hun schaarse vrije tijd....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vast wel. En vooral een heeeleboel boeken. Boeken uit die tijd zijn natuurlijk leerzaam, maar ook boeken 'over die tijd. Honderd jaar is natuurlijk nog niet zo heel erg lang geleden, dus daar is nog erg veel over te vinden.

De site uit de link gaat iets verder terug, maar is zeker ene leuke plek om te beginnen als je je interesseert voor alledaagse geschiedenis.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens gaat het meeste wat je kunt vinden natuurlijk over hoe RIJKE mensen hun vrije tijd besteedden. Arme mensen hadden eigenlijk niet echt vrije tijd. Wat er niet gewerkt hoefde te worden, was voor de kerk of de kroeg. EN dat was bar weinig.