Eigenwijsheid die gedrag waar komt die vandaan?

Ik zie vaak zo kinderen als volwassen die zo eigenwijs zijn als de nacht om zo maar is te zeggen ondanks het niet altijd aan hun opvoeding ligt .
Waardoor komt dit dan ?

Toegevoegd na 1 minuut:
puf zag het te laat moet niet die >>>>>>dit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Een kind imiteert gedrag van volwassenen. Is een volwassene eigenwijs, dan is het kind het ook vaak.
Dan is er ook nog de kwestie van karakter en de mate van consequentheid in de opvoeding. Veel kinderen zijn niet gewend dat 'nee' ook echt 'nee' is. Die weten als ze maar genoeg zeuren en drammen dat ze hun zin toch wel krijgen. Dan zijn er natuurlijk ook de betweters, zowel volwassenene als kinderen kunnen zo zijn, omdat ze heel zelfverzekerd zijn en zeker weten dat ze gelijk hebben en dan zijn er ook diegenen die in alles gelijk willen hebben.
Het ligt er dus net aan hoe ze opgevoed zijn, hoe zelfverzekerd ze zijn en ook of het aangeboren is. Als een kind eigenwijs is dan heeft deze het in een gen zitten van een ouder die ook weer net zo eigenwijs is als zijn vader/ moeder altijd was.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De enige (logische?) reden die zou kunnen verzinnen is dat het in de genen ligt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt door het karakter van de mens .
Ieder mens heeft zijn eigen karakter .
Waaronder ook eigenwijsheid onder valt .