Hoe zijn de rollen in jouw relatie verdeeldt?

opvolger van mijn eerdere vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'verdeeldt' met dt - dat vind ik nou origineel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach, vergeef me, ik heb nooit in Nederland op school gezeten. Alles zelf uitgevonden, dus er zit af en toe een misser tussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de manier waarop jij Nederlands gebruikt bewonderenswaardig, Kirsten, nu ik weet dat jij uit Denemarken komt. Complimenten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, als ik praat hoor je geen verschil, met schrijven is het soms moeilijk, vooral dat -d -t -dt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent lang niet de enige die daar moeite mee heeft ... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan me niet schelen hoe je het opschrijft, als ik je begrijp en een ander ook is het toch goed.
Antoni
14 jaar geleden
Als je denkt dat je de spreker begrijpt, maar je begrijpt toch iets anders dan de spreker bedoelt, heb je een probleem. Dan is het toch handiger, als iedereen meteen goed Nederlands schrijft!

Het beste antwoord

In onze relatie is een mooi evenwicht, ik ben de emotionele, de andere de rationele!
Maar we kunnen het hebben van elkaar en doen er niet flauw over!
Ik ben wel fysiek sterker terwijl ik toch de vrouw ben, mijn man heeft een handicap, dus ik ben degene die tilt, draagt en een groter uithoudingsvermogen heeft.
Mijn man kookt fantastisch, beter dan ik, die verdeling is dus ook duidelijk!
Hij haat voetbal, ik kijk er graag naar!
Niet helemaal tradioneel, maar als je dat accepteert van elkaar is het helemaal ok!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi

Andere antwoorden (11)

Ik draag de boodschappen en mijn vrouw de verantwoording
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
netjes hoor +1
AWM
14 jaar geleden
Leuk. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik doe Goede Vraag.nl en mijn geliefde kijkt de Bolt en de beautifull. Maar ze kijkt nu heel lelijk en dus ga ik stoppen.

Toegevoegd op 15-06-2009 23:05:48
Ik verdien het geld en mijn vrouw geeft het uit is zeker ook niet goed?

Toegevoegd op 15-06-2009 23:06:46
ok, vooruit dan om het af te leren:
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/2253/Mannen_en_vrouwen_zijn_mensen_die_verschillende_rollen_vervullen_

Toegevoegd op 15-06-2009 23:08:50
Vooruit, iets liefs dan, mijn vrouw verdient het ook (anders mag ik morgen niet meer posten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, is harstikke goed haha
Zoals onze oudste zoon het uitdrukte:
papa is de sterkste en mama is de baas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik bij haar, dan kookt en zorgt ze voor mij.
Is zij bij mij, dan kook en zorg ik voor haar.
Ieder een eigen huis, dus we ruimen onze eigen rotzooi op.
Een LAT-relatie is zo gek nog niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe huis boodschappen ect en manlief zit met de hond onder tafel. ;-) nee hoor.

hij werkt ik af en toe, een echt klassiek voorbeeld van vroegah.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vrouw werkt, ik ben thuis.
Mijn vrouw doet de boodschappen, ik kook.
Ik breng de kleine naar de gastouder, mijn vrouw haalt.

Zo proberen wij elkaar aan te vullen. En dat werkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe de rol van de man, en Deva de rol van de vrouw...

Dat betekent dat zij binnenshuis de baas is en ik buitenshuis... en dan hebben we nooit een conflict daarover...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben thuis de baas, mijn man in ons bedrijf, maar de meeste beslissingen worden wel overlegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze taken liggen aardig goed verdeeld. Ik zorg voor het huishouden (hij hoeft qua huishoudelijke dingen niets te doen) behalve de grote boodschappen omdat ik geen rijbewijs heb. Ik ben 100% afgekeurd maar probeer het huis zo netjes mogelijk te houden, ik doe de administratie etc. Mijn vriend werkt full-time en vind het onzin als hij ook nog eens huishoudelijke taken moet gaan doen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is de wazige, gevoelige, creatieve, spirituele en ik de stabiele, geduldige, geregelde, positieve dus dat vult elkaar mooi aan!

Ook wat betreft huishouding: huishouding gaat een beetje langs hem heen, dus ik doe het meest (en waar ik geen zin in heb doe ik niet!!), maar hij pakt de grote dingen aan, de auto, de camper, de klussen in huis, de apparatuur in huis. Een beetje cliche, geef ik toe... maar ja, je doet gewoon wat je het meest ligt vind ik.

De extreme dingen, huizen verbouwen, campers inbouwen, reizen, genieten doen we samen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben geen verdeling dan alleen het verschil van man en vrouw. Wij doen alles samen. Soms doet de èèn wat meer dan de ander maar dat meten we niet. Rollen worden meestal omgezet in taken. Wij doen gelukkig alles samen. Addy